Vreemde Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Berichten
96
hallo allemaal

Ik moest door allerlei vage problemen voor de zoveelste keer mijn pc weer formateren en herinstalleren.
Voordat ik dat deed stond mijn router (Wireless lan van Medion) ingesteld op de volgende i.p. 192.168.0.100, maar nadat ik hem heb geistalleerd bleek dus dat nummer niet meer te bereiken te zijn. :(
Bij ZoneAlarm (die ziet ook netwerken) gaf hij aan dat hij het adres 169.254.0.0 vond als netwerk adres. Heel vreemd want ik heb echt niks veranderd in mijn router.

Het probleem is dus dat ik niet meer in het configuratie gedeelte van mijn router kan komen om zo de boel weer normaal te krijgen. :(
Ik weet ook niet (ben boekje kwijt) hoe je die Medion Wireless Lan Router moet resetten. :(

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes
Corina
 
Kijk hier maar eens.
Links: service centre, downloads, zoeken naar "router".
Daar kun je een handleiding downloaden.
 
reset medion router

hallo

Tussen de voedingskabeltje en de wan poort zit een klein gaatje,als je daar met een verbogen peperclip (zachtjes) een minuut indrukt dan reset je de router en gaat deze terug naar default instellingen.Mocht dat niet lukken dan is zeer waarschijnlijk je router kapot,omdat er met de firmware wat aan de hand is,de webbased configuratie is na verloop van tijd niet meer te bereiken als de firmware niet tijdig wordt geupgrade(ik heb inmiddels ook al een nieuwe,was ook te laat met upgrade van firmware,probleem is dus bekend bij medion)
Het beste is dan even contact opnemen met medion,dan sturen ze een nieuwe op.

ps. vergeet ook niet van de nieuwe router de firmware te upgrade anders blijf je aan de gang.Voor de rest prima routertje.

succes
 
Laatst bewerkt:
Hmmm...ik heb een hele vreemde pc en zeker mijn router is nogal raar. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat ik bepaalde problemen had en dan was het zo maar van het ene op het andere moment weer normaal.

Net als nu weer met mijn router. Ineens begint zonealarm te gillen dat hij een netwerk (mijn router dus) gevonden heeft en ineens doet mijn router het weer zoals het hoort.

Vreemd ding dus want ik had niks veranderd. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Hier kun je Firmware en de handleiding van de MD40900 (dat is waarschijnlijk het typenummer van je router) downloaden
Medion Deutschland

Bij de middelste invulbalk (MD/LT nummer) 40900 invullen en dan suchen klikken.

Ik vraag me alleen nog af of jou PC wel altijd een juist IP-adres krijgt want het nummer 169.254.0.0 duidt erop je PC geen DHCP server kon vinden.

groeten,
i12no
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan