Vreemde sitiatie met "onzichtbare" bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
89
Dag allemaal,

Ik hoop dat ik het kan uitleggen..... het is erg verwarrend. Ik ben geen leek op computergebied en zoek eerst zelf veel uit, tot in den treuren, daarna ga ik pas vragen stellen. De bestanden binnen de map "Favorieten 3" zijn in bepaalde gevallen niet zichtbaar, soms wel. Heb veel geprobeerd, renamen van de mappen, geprobeerd met DISM.exe in Powershell eventueel iets op te kunnen lossen als ook via SFC /scannow. En nee, de bestanden zijn niet verborgen. Het schijnt gebeurd te zijn, althans, dat heb ik ergens gelezen, wanner je een USB stick of ander extern apparaat uit je PC trekt zonder netjes af te melden. Nou kan dat niet wanneer ik een tablet of smartphone verbind met W10, dus......

Anyway, ik voeg wat screenshots toe.

1. Je kunt zien in bestandsbeheer van mijn Samsung A50 dat bij Favorieten 3 er 0 items zijn. Dat is niet zo want in deze map zitten een aantal .FLAC bestanden. Maar waarom zie ik ze niet.
2. Ik werk met PI Music Player, geweldig fijne music player. In de mappenstructuur zie ik geen Favorieten 3........ het word nog gekker......
3. En dan... Ik kan gewoon in PI Music Player de muzieknummers zien en afspelen.
4. Ook in VLC kan ik de muziek afspelen en zie ik de losse muzieknummers.
5. In Windows 10 verkenner waar ik alles in de back-up heb zie ik wel de map maar deze is verder leeg, zie eigenschappen.

Het wordt nog gekker want wanneer ik MP3 tag open dan zie ik weliswaar geen map "Favorieten 3" maar wel een map genaamd "Jilles Favorieten 3". Mijn voornaam erbij. Tuurlijk, dat klopt dan niet maar waar zit nou de fout??? Heb ook geprobeerd de namen van de mappen te renamen maardat biedt ook geen soelaas.

Op zich is het allemaal niet zo'n ramp, ik kan de muziek gewoon spelen op mijn Samsung maar NIET binnen W10....ik wil deze problemen graag opgelost hebben, zowel op Android als op Windows.

Welkom in de ongrijpbare wereld van Windows........ ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Jilles
 

Bijlagen

  • 1. Bestandsbeheer Android Samsung A50.jpeg
    1. Bestandsbeheer Android Samsung A50.jpeg
    71,3 KB · Weergaven: 24
  • 2. Mappenstructuur PI Music Player.jpeg
    2. Mappenstructuur PI Music Player.jpeg
    62,1 KB · Weergaven: 24
  • 3. Muziekbestanden zichtbaar op PI Music Player.jpeg
    3. Muziekbestanden zichtbaar op PI Music Player.jpeg
    105,7 KB · Weergaven: 24
  • 4. Muziekbestanden ook zichtbaar op VLC.jpeg
    4. Muziekbestanden ook zichtbaar op VLC.jpeg
    117,2 KB · Weergaven: 23
  • 5. Windows 10 verkenner.jpg
    5. Windows 10 verkenner.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 24
Dat is pertinent niet waar! Ik heb honderden files in FLAC, allemaal zichtbaar binnen Windows. Alleen de specifieke map laat het niet (meer) zien. Ik probeer de oorzaak te vinden.
 
Dan zullen die bestanden in die betreffende map beschadigd zijn, andere kenmerken hebben of kunnen machtigingen een rol spelen.
En dan... Ik kan gewoon in PI Music Player de muzieknummers zien en afspelen.
4. Ook in VLC kan ik de muziek afspelen en zie ik de losse muzieknummers.

En kun je ze dan met die software niet kopiëren naar een nieuwe locatie waar ze wel zichtbaar zijn in Windows?
 
Nee....dat soort zaken heb ik allemaal geprobeerd....bovendien....in Android zie ik dat de map leeg is, dat is ie niet want de nummers kan ik wel afspelen. Vreemd hè.
 
zie ik wel de map maar deze is verder leeg, zie eigenschappen.
Heb je wel toegang tot die map? En wat zie je dan? Via de prompt/cmd ook toegang en wat zie je dan met een dir? Nog een schijfcontrole/chkdsk /f uitgevoerd?
Heb je de laatste Windows updates?
 
Laatst bewerkt:
Al deze min of meer "standaard" acties heb ik gedaan of geprobeerd....toegang tot de map? Zie de printscreens en uitleg erbij.
 
toegang tot de map? Zie de printscreens en uitleg erbij.

Op de screenshot laat je de Eigenschappen van de map zien maar dat wil volgens mij niet zeggen dat je deze geopend en toegang hebt.

Tussen post 2 en 3 zit zeven minuten! Dan reageer je op de titel "FLAC files not recognized in Windows" met "Dat is pertinent niet waar!" Echter die link bevat veel meer artikelen die betrekking hebben op dit soort probleem en is een voorzet om meer te kijken of dit probleem op internet staat. Maar wat kun je in zeven minuten nu doen?
 
U heeft helemaal gelijk, was wat kort door de bocht van mij wat betreft die link waar ik in eerste instantie van dacht dat het geen link was.......maar enkel een stukje tekst......ik ga het lezen en mogelijk zit er een oplossing bij. Ja, in Windows via de verkenner heb ik gewoon toegang yoy de map maar ik zie daar geen bestanden verder in staan. Het is min of meer hetzelfde verhaal als in Android met mijn Samsung A50. In bestandsbeheer zie ik de map wel staan maar is verder leeg. In PI Music Player wordt de map niet eens weergegeven als ik zoek op mappen maar wanneer ik op albums zoek dan word die map wel weergegeven en kan ik de muziekbestanden gewoon afspelen......In Windows kan ik met het programma MP3 tag ook de map gewoon zien en OOK afspelen, schiet mij maar lek.........Ik hoop dat u me nog verder wilt helpen alstublieft :eek:
 
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Ik zit niet in die materie van 'muziek'. Lijkt mij dat als je ze met andere software dan Windows wel kunt zien, ze kunt kopiëren naar een andere locatie. Schijfcontrole chkdsk /f zou beschadigde bestanden moeten signaleren. Speelt formattering een rol? Bestandsextensies nagekeken? Standaard-apps per bestandstype/per protocol nagekeken?
 
Ik ben er uit......:eek::eek: Het is mijn eigen schuld voor 90% omdat ik de naam van de map heb verward met de naam van het album..... het word ingewikkeld om nadere details te geven en uit te leggen maar ik moet wel zeggen dat Windows en de verkenner ook niet uitblinkt in het weergeven van de juiste informatie. Op dit moment kan ik alles weer zien binnen Windows, in Android ben ik er nog niet helemaal uit, ik kan wel de mappen structuur zien en van daaruit de bestanden afspelen maar als ik naar albums ga dan zie ik het album weer niet..... OK, het is voor 75% opgelost maar ook al is het niet zo verschrikkelijk belangrijk en kost het me een hoop tijd, ik ben een perfectionist en wil het in orde hebben....... zelf denk ik nu dat het aan de cover art ligt, daar zie ik er een hoop van. Wat een ongelooflijk gekloot dit maar OK, de schuld ligt voor het grootste deel aan mezelf. Ga nog wat proberen, ik ben bij tijd en wijlen een behoorlijke chaoot die dingen tegelijk verandert en dan krijg je dus dit. Ben wel blij dat ik NIET al die andere "trucen" heb geprobeerd in dat artikel zoals Windows schoon installeren en weet ik wat al niet meer....... daar ben je uren, zo niet dagen mee bezig en dan had het in mijn geval nog niet geholpen. U wordt echt vriendelijk bedankt, soms doe ik wat korzelig, dat heeft een oorzaak, ga ik u niet mee vermoeien. Fijne dag!
 
Ik zal nooit adviseren om Windows opnieuw te installeren. Je kunt herstelpunten wel veilig gebruiken (als het werkt). Een systeemkopie herstellen kan soms ook een oplossing zijn. Ik ben ook een perfectionist, maar belangrijk is dat ik niet alles tegelijk op de kop moet zetten/veranderen/indelen en ik moet het niet te ingewikkeld maken, want dan raak ik de draad kwijt. Groeten.
 
Ook de problemen in Android zijn opgelost . Binnen PI Music Player kan ik de namen van de songs veranderen inclusief gegevens over albums etc. Lang mee bezig geweest maar uiteindelijk opgelost
 
Mooi zo. Heb je uitstekend gedaan.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan