Vreemde spikes in snelheid WiFi test.

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
hallo allen,

als ik een speedtest doe op speedtest.net , krijg ik vreemde voortgang te zien van de download, ook verschilt de snelheid binnen een paar keer herhalen enorm.
Hier een screenshot van deze speedtest, zie die balken?
Ik heb het gevoel dat dit ook een probleem is tijdens het gamen, dat ik uit het niets ineens stil sta, (mw3), en niets meer kan doen. Na een paar seconden ben ik er dan weer..

Iemand die mij kan helpen en mij kan uitleggen wat dit is, en dit verhelpen?

Spikes.jpg

Meest waarschijnlijke oorzaak is een router van jezelf, die je gezet zou hebben tussen jouw computer/laptop van waaruit je test en de routermodem van je provider.
Test vooral ook eens bedraad rechtstreeks aangesloten op de routermodem van je provider (met wifi op je computer/laptop uitgeschakeld).

Tijs.

gamen op een reguliere router is ook niet aan te raden.

Er zijn router die het wel kunnen, maar dan kom je al gauw uit op 5ghz n of ac. (450mbit of 1.3gbit)

Hallo dnties,

het ligt dus niet aan de router zelf, vandaag nieuwe router gekregen. Pa had verrassing, internetsnelheid etc omhoog. Jippie.
Maar, nog steeds die vreemde gekke spikes er in. Andere laptop doet dit niet.. ( lijkt bijna alsof er packet loss is?)

mvg, Remon

Nogmaals: Voor een eerlijke vergelijking moet je eens kijken wat er gebeurt als je puur bedraad bent aangesloten aan de provider-router en dan dezelfde test doet.
Komt daar het patroon niet voor, dan moet het dus wel degelijk liggen aan de apparatuur die je zelf hebt aangeschaft (hoe nieuw of hoe oud die ook maar is) of diens (draadloze) technologie.

Bedenk hierbij dat niet alles 100% of optimaal kan zijn als je zaken draadloos wilt gebruiken ipv. bedraad.

Tijs.

Wat is je afstand tot de router?

Ik zit namelijk 5 meter van mn wifi punt en haal 250mbit ongeveer. In 1 rechte lijn!

Verder kunnen andere netwerken in de buurt voor verstoring zorgen. Kijk met inSSIDer of je wellicht een slimmer (=minder bezet) kanaal kunt kiezen voor je Wifi.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan