vreemde tekens in mijn systeemmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
92
Ik heb vorige week wat zitten rommelen met virusscanners en spyware removel tools. Nu ziet mijn c map onleesbaar uit. XP kan verschillende systeembestanden niet meer zien of herkennen. Vreemd genoeg kan ik wel bijna alles doen nog, windows start wel op met een blauwe scherm, ik krijg als mededeling dat hij de schijf niet kan scannen omdat het waarschijnlijk geen windows schijf is... onleesbaar dus. Maar vervolgens ga ik verder en ik kan gewoon inloggen.

ik heb een bijlage gedaan van hoe het er allemaal uitziet. Zoals je ziet een enkele map ziet er wel gewoon uit en mijn andere partities zijn helemaal gewoon nog.

Wie heeft hier raad bij? Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • vreemde tekens.jpg
    vreemde tekens.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Doe eens een systeemherstel van voor de rotzooi datum.
dit is allemaal machinetaal.
 
Dat dacht ik ook, heb ik geprobeerd maar dan gebeurd er niets. Misschien doe ik het niet juist.
Ik ben naar configuratiescherm gegaan,
prestaties en onderhoud en dan zie ik links in de venster Systeem herstel. Als ik daar op klik doet hij niets.
Ik heb geprobeerd de help functie te raadplegen van ZX maar krijg als mededeling dat "Windows kan het bestand helpctr.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd......."
Maar dat is dus het probleem, alles heeft een andere naam en extensie gekregen
 
Start eens op in de veilige modes via F8 tijdens het opstarten.
Kies daar eens voor laatst bekende werekende configuratie.
 
geen veilige modus

Heelp!!

Wat ik ook probeer ik kan niet in veilige modus opstarten. Ik heb verschillende keren geprobeerd, door knop opnieuw opstarten en ook de pc helemaal uitzetten eerst.
Ik krijg een dos scherm waar in ik de boot kan kiezen met floppy, ide of cd-rom, maar de veilige modus zie ik niet.
Ik ken het wel, heb het onder 98 wel vaker gebruikt.
 
computer uit en dan weer aan dan F8 diverse keren indrukken dan kom je in d veilige modes.
 
Helaas, ik kom echt helemaal niet in de veilige modus.
Ik begrijp het echt niet, dat moet gewoon nog steeds in windows XP kunnen?

Toen ik bezig was van de week werd mij wel een keer gevraagd of ik een andere taal wilde installeren, zou het daar ook niet aan kunnen liggen.
 
oke dan op de gevaarlijke manier.

start - uitvoeren in het wittebalkje type je msconfig.
Dan tabblad boot.ini en vinkje zetten voor safeboot en dan op toepassen klikken.
opstarten en je komt in de veilige modes.
 
ook dat lukt niet,

"Windows kan het bestand msconfig niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarn opnieuw......"

deze scherm kreeg ik ook toen ik help en ondersteuning klikte in het startmenu. Het probleem is volgens mij dat alles echt in een andere taal is waardoor hij niets kan lezen meer.
 
Ja ik begin nu toch eigenlijk ook een beetje bang te worden.
Kun/wil je opnieuw installeren?
 
Ik heb geprobebeerd opnieuw te installeren, gewoon over de huidige versie heen, maar ook dan krijg ik fout meldingen. Ik ben bang dat ik eerst mijn c moet formateren voordat ik dat kan doen. Maar omdat ik al die vreemde namen als bestand niet kan openen en lezen kan ik ook niet kijken wat ik wil bewaren.
 
Tja dat is vervelend.
 
Ik heb uiteindelijk met succes maar mijn c schijf geformateerd en opnieuw geinstalleerd.
Wel een hele boel werk en maar hopen dat ik geen belangrijk informatie kwijt ben!
Toch bedankt voor je hulp gisteren Puppy!
 
Veel suc6 ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan