Vreemde tekens in tekst sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montaigne

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleempje met het lezen van tekst op verschillende websites. De tekst bevat allerlei vreemde tekens zoals hieronder een voorbeel van de KNMI-site. Op andere site worden leestekens zoals trema's niet correct weergegeven.

Voor het eerst in de geschiedenis heeft het National Hurricane Center de reserve namenlijst moeten aanbreken. De eerste van de lijst Alpha was actief bij Haïti en de Dominicaanse republiek, Beta trof midden-Amerika met storm en zware regen.Â

Weet iemand misschien de oplossing?

Groet Ton

Beeld Tekenset
Westers
zitten er drie, pak de eerste eens.
F5 indien je niet direct wijzigingen ziet.

:cool:

//edit
IE
Beeld Codering
West-Europes ISO
dien je te hebben.

Laatst bewerkt:
Tekens

Beste Peter,

Bedankt voor je reactie. De instellingen stonden al op ISO. Ik heb ook alle invoegtoepassingen verwijderd, maar het probleem blijft nog steeds. Wat me wel is opgevallen dat op de computer van mijn vrouw dezelfde site wordt weergegeven (correct) in Unicode (UFT-8) en sommige sites West-Europees (ISO) en sommige sites West-Europees (Windows). Deze site staat bijvoorbeeld in de code Unicode (UFT-8). Ik heb ook geprobeerd om automatische selectie aan te vinken maar er blijft een van de drie actief. Ik kan nu blijven browsen met IE en de sites door middel van de codering aanpassen of met een andere browser geen bladeren.

Vriendelijke groet Ton

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan