Vreemde tekens op beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste Helpmij,

Ik heb kortgeleden een nieuwe videokaart geïnstalleerd, een Sapphire Radeon HD4850, en krijg nu bij het internetten met Firefox soms ineens rare tekens op het scherm, een LG Flatron. Ik heb een screenprintje toegevoegd. Ik heb geen idee of dit aan de grafische kaart ligt. Herkent iemand dit verschijnsel en wat kan ik er aan doen.

Bij voorbaat dank voor de tips,

Herman Koch.

Bijlagen

• Screenprint vreemde tekens.jpg
    Screenprint vreemde tekens.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 167
Dat ziet er uit als iets wat aan de videokaart legt.
Heb je de drivers van de vorige videokaart eerst verwijderd?

NVidia drivers met Driver Cleaner verwijderd

Hi Leofact,

Goede tip. Ik heb nu met Driver Cleaner de NVidia drivers verwijdert. In details zag ik dat er behoorlijk wat bestandjes en register vermeldingen verwijderd werden. Nu even afwachten of die rare tekentjes weer verschijnen. Ben benieuwd.

Vooralsnog,

Heel veel thanks voor de tip.

Herman.

Geen effect, vreemde tekens blijven komen

Beste Helpmij,

Nadat ik alle drivers van mijn vorige grafische kaart heb verwijderd, blijven de gekke tekens op het scherm komen. Heel vervelend.

Iemand een idee wat dit kan zijn.

Groetjes,

Herman.

Wat voor voeding zit er in de pc? en welk moederbord?
Probeer ook even of de kaart goed in het slot zit en of de vga/dvi kabel goed aangesloten is
Soms help het om gecombineerd schrijven uit te zetten. (even door scrollen naar beneden).
En dan er is ook (helaas) een kans dat de kaart defect is.

Beste Leofact,

Ik heb een 500watt voeding erin zitten en een p5k Asus moederbord. Ik heb je instructies uitgevoerd, en ga nu de computer opnieuw opstarten. En dan maar even kijken of het rare effect verdwenen is. En als de kaart kapot is, dan baal ik natuurlijk vreselijk.

Thanks en je hoort nog van me.

Herman.

Je kunt de kaart ook testen door mark3d te draaien.
wanneer de kaart dat foutloos doorloopt, dan is deze w.s. niet defect.
Al naar gecombineerd schrijven gekeken?

Hi Leofact,

Ik heb ook alle drivers van Ati verwijderd en de hele boel weer opnieuw geïnstalleerd. In CCC (controlpanel van de Ati kaart) is een functie ATI Overdrive. Die had ik aangezet en op autotune gezet. Dat heb ik nu niet gedaan, en heb tot nu toe nog geen vreemde tekentjes gezien. Dus of het lag aan de driver installatie of aan het aanzetten van de ATI Overdrive. Ik ga ook nog even 3DMark06 draaien.

Nog een vraagje: ik had voor deze ATI grafische kaart een Asus kaart, ik weet even het type niet meer, maar die was al weer 3 jaar oud. Ik had verwacht dat, met name bij het video editen met Adobe Premiere, deze Ati kaart, met 1 GB geheugen, veel sneller zou renderen. Maar tot nu toe merk ik weinig tot geen verschil.

Groetjes,

Herman.

Goed mogelijk dat het opnieuw installeren en de overdrfieve uitzetten je van je probleem heeft af geholpen.

Helaas zal je in 2d toepassingen niet al te veel merken van de extra snelheid en geheugen van de kaart.
Alleen vista aero maakt gebruik van het geheugen van de kaart, maar boven de 128mb merk je weinig verschil.
Verder sinds kort ook adobe photoshop cs4. Van premiere weet ik dat niet.
Video editen wint snelheid bij een sneller processor, dito harde schijf en geheugen uitbreiding
e.e.a is afhankelijk van je huidige systeem.
mvg leo

Bedankt

Hi Leo,

Bedankt voor je hulp en goede adviezen. Ik heb de vreemde tekens niet meer gezien. Het probleem lijkt dus opgelost. Ik heb wel ergens gelezen dat ATI eind van dit jaar met een plugin komt waardoor ook Adobe Premiere bij het renderen gebruik gaat maken van de processorkracht van de grafische kaart. Dus nog maar even afwachten en in de gaten houden.

Nogmaals, bedankt,

Herman Koch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan