vreemde tekens tussen letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryjax

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hoi,

Mijn buurmeisje heeft een document in word2007 gemaakt en wanneer ik het nu open (heeft ze gemaild) in word2003 dan krijg ik iets anders te zien (zie bijlage). Wie heeft enig idee wat er hier aan de hand is ?

alvast bedankt voor je reactie
Harry

Bijlagen

• wordprobleem.jpg
    wordprobleem.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 140
Heeft ze het opgeslagen als Word2003 document of als Word2007 document?
Dus .doc of .docx?

als docx en ik heb later deze ook hernoemt naar doc (is wat je nu ziet in bijlage)

Selecteer eens alle tekst en kies dan lettertyp Arial, het kan zijn dat er een lettertype wordt gebruikt dat niet op je pc staat

Je buurmeisje moet het opslaan als een .doc document. Het wijzigen van de naam verandert niet veel.
Als ze naar Bestand --> Opslaan als gaat, dan moet ze niet docx maar doc selecteren.

office2007docdocxvb9.png

Als ze het standaard als een .doc wil opslaan, moet ze de volgende stappen volgen:

Kies voor Opties voor Word onder het Office-logo.
Vervolgens ga je naar het tabblad Opslaan.
Daar kies je in het dropdown menu van bestanden opslaan in deze indeling voor Word 97-2003-document.

Succes!:thumb:

bedankt voor jullie reactie en ga haar dat nu even vertellen

Goed gaon
Harry

Je kunt natuurlijk ook het Microsoft compatibiliteitspakket bij je eigen Office installeren, zodat je de nieuwe documenttypes docx, xlsx, enzovoort kan openen, maar ook opslaan. Let er wel op dat je Office dan wel de laatste servicepack heeft voordat je dit pakket erop zet.

Compatibiliteitspakket vind je op: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/producten/office/compatabiliteitspakket.aspx

Het hernoemen van de bestandsextensie lost het niet op, omdat de indeling in het document anders is...

Hoi Robbie,

Bedankt voor je reactie en ook dit neem ik mee om het voor haar goed te gaan regelen.

Goed gaon
Harry:thumb:

Hoi Robbie,

Bedankt voor je reactie en ook dit neem ik mee om het voor haar goed te gaan regelen.

Goed gaon
Harry:thumb:
Heb bij haar op de PC gekeken naar de extensie en dat bleek een .docxenx tezijn ???
via de link naar de converter zag ik deze er niet bij staan. Wie weet hoe ik deze kan omzetten ??

Je kunt beter aan haar vragen of ze het nogmaals op wil slaan, maar dan als .doc

Dat kan ze niet want ze heeft het werkstuk op haar eigen PC gemaakt en toen opgeslagen . De volgende dag wilde ze het dus openen en was dat wat ze zag.

?????

Het bestand heet:
Prestatie een middag zelfstandig de groep draaien,

Het is een docxm bestand.

Ze heeft het waarschiijnlijk niet geopend met Word 2007 maar via de verkenner of met een ander programma en daardoor deze tekens gekregen.

Suggestie.
Maak een nieuw bestand in word 2007.
Zet er een harde return in. Voeg daarna het oude bestand in met menu/invoegen/bestand/ etc.
Misschien gaat het dan goed.

Hoi,

Ga ik morgen maar even met haar proberen en hoop dat het gaat lukken. Zal het wel even laten weten.

eerst bedankt

Goed gaon
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan