vreemde tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Zal waarschijnlijk al meer gevraagd zijn maar kan het antwoord niet zo snel vinden.
Als ik in Windows Live mail een berichtje tik en daar (s) tik dan komt er een soort half maantje voor in de plaats.
Waar kan ik dit uitschakelen?
BVD
Belinda

Ik weet niet zeker of ik je echt helemaal begrijp :
als je de letter S typt, dan verschijnt het halve maantje? (wat is precies een half maantje / plaats svp een screendump)
Elke andere letter en of teken wordt wel juist weergegeven?
Doet het verschijnsel zich overal voor : bijv. in Google, Word, Excel etc. etc. ?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie.
In geen ander programma (Word-Excel) komt dit voor.
Ik weet mij van vroeger te herinneren dat er nog meer toetsenbord combinaties moeten zijn die een dergelijke vervanging geven.
Maar hoe wat of waar weet ik niet meer.
Belinda

Klopt, als je door wat snel te typen niet helemaal de juiste toetsen indrukt, dan kan het zijn dat je met je vingers van je linkerhand per ongeluk een andere toetsenbordinstelling / taal activeert. Daarom ook mijn vraag of het ook in andere programma's voorkomt. Daar dit niet zo is, betekent dat je de toetsenbord instellingen (taal) niet per ongeluk hebt veranderd, want anders zou het overal gebeuren.

Typ eens haakje open SPATIE en dan een S en vervolgens weer een SPATIE en dan haakje sluiten. Als het zich nu niet meer voordoet, betekent het dat
(S) binnen de applicatie mail een smileyachtige combinatie oplevert (ic. het halve maantje), net zoals bij de Helpmij een puntkomma, onmiddellijk gevolgd door een haakje dit oplevert --> ;)

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal, de combinatie (s) levert die smiley op, met spatie ertussen niet.
Is er een mogelijkheid om die teken combinatie en andere combinaties niet in een smiley te veranderen?
Vast bedankt voor alle hulp in deze
Belinda

De spatie er tussen zetten en als dat écht niet handig / wenselijk is, dan is er nog een redelijk omslachtige manier :

typ in Word of hier in de Helpmij de (s), maak een screendump en plak deze als plaatje in de mail tekst, waarbij je het plaatje (de screendump) verkleint en bijsnijdt, totdat het 'lijkt' alsof je de (s) gewoon hebt getypt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggesties, uit het antwoord maak ik op dat er geen mogelijkheid bestaat om het uit te zetten.
Nu gebruik ik in plaats van (s) maar een ziet er nog redelijk uit en is makkelijker dan dan kopiëren en plakken.
Prettige avond verder en bedankt voor de inbreng.
Belinda

Ergens gelezen om emoticons in WLM uit te schakelen:
Opties - tabblad Opstellen - vinkje weghalen bij Speciale toetscombinaties in emoticons omzetten.
Nu blijkt dat bij mij in tabblad Opstellen de optie niet meer genoemd wordt, dus werkt het ook niet.
Wat wel werkt is door eerst haakje open en haakje sluiten in te tikken en daarna tussen de haakjes de letter s te zetten.
Dat werkt bij mij wel.
Wilde dit toch nog even doorgeven voor anderen.
Belinda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan