vreemde timeout

Status
Niet open voor verdere reacties.

the phenom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2003
body: ik heb een wanadoo premium aansluiting via com21 en het duurt altijd ongeveer 2 minuten na hat opstarten van de computer eer ik een verbinding kan maken. casema verteld mij dat dat normaal is vanwege het uitlezen van het modem maar ik heb bij diverse andere mensen gezien dat dat helemaal niet normaal is want bij hun start hij wel tegelijk met windows op. sterker nog, ik heb bij iemand die dat probleem eerst niet had, de computer een keer opnieuw moeten instaleren (alles gedaan volgens het boekje, werkt ook verder perrfect) en nu heeft die ook precies dat zelfde probleem. erg frustrerend, ik hoop dat iemand me kan helpen, dank je wel alvast.

Wat is de foutmelding als ie geen verbinding wil maken? En welke windows versie gebruik je? Daar kunnen we wat mee. :)

Laatst bewerkt:
ik gebruik xp-pro, en het gekke is juist dat ik geen foutmelding krijg maar dat ik als ik naar "start" "verbinding maken" ga er gewoon niks gebeurt, idem als ik op een andere manier wil verbinden.
zou het aan xp-pro kunnen liggen?

Dat denk ik niet hoor. Maar iedereen krijgt een foutmelding met inbellen, probeer het eens als volgt:

-> start -> instellingen -> configuratiescherm.

Staan daar 9 icontjes? Of meer dan 20?

Als er 9 staan, klik even op 'klassieke weergave', nu staan er meer dan 20. Open daar 'netwerkverbindingen'.

Daar staat als het goed is minimaal 1 LAN verbinding, er mag maar 1 LAN verbinding ingeschakeld zijn(of je moet een netwerk hebben). Ook staat hier een VPN(Casema) verbinding, probeer even via deze weg een verbinding te maken.

Dan MOET ie een foutmelding geven, het inbellen kan een minuut ofzo duren, maar een foutmelding geeft ie. :)

Waarschijnlijk krijg je dan 678. Als dat zo is, dubbelklik even op de ingeschakelde LAN verbinding en kijk onder het tabblad ondersteuning, wat voor een IP adres staat daar?

Laat maar even weten, dan kijken we ff verder. :)

dat is nou net het gekke, ik kan (als ik mijn computer heb opgestart) alles doen behalve de dingen die met verbinding maken te maken hebben. dan blijft hij 1 minuut hangen en daarna krijg ik pas alles te zien en kan ik verbinding maken zonder problemen.

ik heb bij "configuratiescherm" - "netwerkverbindingen" staan: "breedband", - casema internet wan-minipoort (PPPOE)

en bij "lan of snelle internet-verbinding" heb ik staan: LAN-verbinding 5, ingeschakeld Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC

en
1394-netwerkkaart

ik heb gekeken bij het forum onderwerp van chapster, maar ik kan de dingen die hij moet doen met 98se, heel moeilijk overnemen op xp (is heel anders). en als ik winipcfg intyp bij start>uitvoeren, dan krijg ik een error dat ie het opgegeven bestand niet kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan