• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemde valuta invoeren in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMWilco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2017
Beste Iedereen,

Ik zit met naar mijn idee klein probleem, maar ik heb/kan de juiste oplossing (nog) niet vinden.

Ik heb een prijsoverzicht, waarin ik van diverse leveranciers in diverse valuta de toegestuurde prijzen kan verwerken en verder calculeren.
Aangezien het bedrag in bv. dollars, yen, rmb, etc. kan zijn, en ik graag de prijzen in euro's wil hebben heb ik in cel E1 de keuze welke Exchange Rate van toepassing.
Vervolgens staat in E2(rode) de bijbehorende actuele wisselkoers.

Vervolgens kan ik dan in cel E5 t/m E33(groene), het bedrag invullen.

Het probleem/vraagstuk is dan als volgt:

Ik vul in cel E5 een bedrag in van $ 1.39, en in cel D5 komt daar het bedraag in Euro te staan. Nu wil ik echter bv een bedrag van $ 1.3957 invullen, dus eigenlijk meer cijfers achter de komma invoeren, maar dit pakt excel niet.

Hetzelfde zou kunnen gebeuren als ik een bedrag in bv. JPY of CNY invul. Hoe zou ik het beste de celeigenschappen van deze cellen kunnen vastleggen. Of kan ik een andere/betere formule toepassen.

Mocht het niet geheel duidelijk zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes

Bijlagen

Hoi, het zal waarschijnlijk aan mij liggen maar ik begrijp uw probleem niet.
Ben je nu op zoek naar dit resultaat??
Zie de gele cellen en de cel eigenschappen.

Bijlagen

Hallo,

Inderdaad, ik ben op zoek naar het resultaat zoals nu in de gele cellen staat!

Maar als ik nu een ander exc.rate kies, bv JPY to Euro, en voer ik dan bv. 198,316 yen(wat nu bv Euro 1,50) is in dan krijg ik een verkeerd bedrag te staan.

Bijlagen

Nu snap ik er nog minder van.
Volgens uw plaatje 198,316 JPY = 1,50 €,
Volgens uw eerste vraag wilde je 4 decimalen??
Ik krijg nu bij uw JPY vbtje 1,4973 (4 decimalen) als resultaat , verander ik de € cel eigenschappen naar 2 decimalen dan krijg ik netjes 1,50 €
zie cel D5
1,50 is afgerond 1,4973, volgens mij is dit geen verkeerd bedrag.;)

Bijlagen

Oke, dan probeer ik het gewoon nog een keer uit te leggen....:-)

In het excel bestand wil ik in cel E5 een bedrag invullen, wat (A)een vreemde valuta is(bv. USD,JPY of CNY), en wat(B) varieert in aantal decimalen achter de komma. Het zijn er in ieder geval altijd meer als 2,de ene keer 3 decimalen(bv.1,234), maar ook 4(1,2345) of max 5 kan hebben.

Zoals ik de eigenschappen van de cel nu heb ingesteld, kan ik alleen maar max. 2 getallen na de komma hebben (1,23). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de (ideale) instelling voor de cel E5, zodat ik hier iedere vrije invoer kan hebben.

Hopelijk is het nu wat duidelijker waar of naar wat ik op zoek ben!

Anders hoor ik het graag van U......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan