vreemde vlekken op beeld van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Berichten
82
Hallo,

Ik heb een 2 jaar oude Toshiba laptop met Windows vista. Het apparaat heeft altijd zonder problemen gewerkt, maar sinds ongeveer 2 weken heb ik vreemde vlekken op het beeld (zie foto's bij bijlage). 2 weken geleden kreeg ik alleen wat vlekken bij het opstarten en afsluiten, maar het wordt nu steeds erger. Vooral bij bewegende beelden, zoals filmpjes komen er veel vlekken.
Volgens mij ligt het niet aan het beeldscherm, omdat de vlekken telkens op andere plekken zitten en andere kleuren hebben, maar waar het wel aan ligt heb ik geen idee van.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!:thumb:

blijkbaar kan ik ze niet meesturen als bijlage, ik heb de foto's dus even geüpload naar picasa:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/KongQm8Dj7TII8eyFPjQf-6uUyiPb0GvvB1wxD7awrI?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/kUCV3tPeIAtOhl5p_o6qnu6uUyiPb0GvvB1wxD7awrI?feat=directlink
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke laptop heb je. Ik denk dat je videochip een probleem heeft maar je kan dit goed testen om het uit te sluiten. Heb je al de videodriver verwijderd en opnieuw geinstaleerd (liefst de laatste versie)? Heb je al getest met een extern beeldscherm? zijn de koelers van je notebook schoon om genoeg warme lucht naar buiten te krijgen?
 
Ik heb een Toshiba Sattelite L350-20F. Ik heb even getest en het externe beeldscherm heeft nergens last van, ligt het dus wel aan het beeldscherm van de laptop? De laptop wordt inderdaad de laatste tijd wel aardig heet, ik heb hem ook nog nooit schoon laten maken.
Ik heb geen idee hoe ik de videodriver kan verwijderen. kun je me dat uitleggen?
 
Waarschijnlijk is je flatcable (kabel tussen scherm en systeem) beschadigd en of geknakt. Wat we bij Dell Tech support dan deden is de bovenkap verwijderen en de flat cable los maken vanaf het moederbord en hierna weer vast maken. Echter is het opmaken van laptops niet altijd vanzelf sprekend dit is specifiek per model en kan schade aan de hoes veroorzaken dus pas op. Verders kan ik helaas niet veel oplossingen verzinnen als "vervang scherm".

Ik heb geen idee hoe ik de videodriver kan verwijderen. kun je me dat uitleggen?
Het is dus het scherm dus de driver kan je verwaarlozen.

Drive update: Kijk in je systeem spes of je een Intel, ATI of NV GPU hebt en download via de site ervan de driver voor jouw OS en instaleer deze. Das goed voor toekomstige updates
 
@ larsiano er zit wel een gevaar aan om de drivers direct van de chip producent te nemen, een aantal computer producenten passen grafische drivers namelijk aan om goed en optimaal met de gehele computer te kunnen werken. Daarom is het vaak toch verstandiger om toch de drivers van de computer producent te nemen, in dit geval Toshiba. Dit even ter info.

Groetjes Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan