Vreemde Windows update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is me gelukt die update te installeren.
Met Windows Installer Clean Up alles van .NET Framework verwijderd.
Opnieuw gedownload en geïnstalleerd en binnen 20 seconden was de update die nog steeds klaarstond ook geïnstalleerd.
Nog maar voor de zekerheid naar de update pagina gegaan.
Geen updates voorhanden, voor mij is het dus opgelost :thumb:

Voor degenen die het probleem ook hebben, de oplossing is relatief simpel.
Toen ik in dit draadje las dat er mensen zijn die het probleem ook hebben, ben ik eens wat gaan Googlen. Toen ontdekte ik dat er niet een "paar mensen" zijn die het probleem hebben, maar (vele?) tienduizenden.

Derhalve advies gevraagd aan Microsoft. Zie mijn vraag en de reactie van Microsoft:

--- Original Message ---
From : afgeschermd
Sent : Tuesday, July 17, 2007 10:52:59 AM UTC
To : 4210a04c-5dea-45e0-9353-991795798e46
Subject : LS, ik heb nu sinds een week al >10 keren de update KB928366 via automatische...

Alleen contact per e-mail: Neem alstublieft per e-mail contact op met de klant. De klant is niet in de mogelijkheid de reacties online te controleren, omdat de klant het ondersteuningsverzoek heeft ingediend zonder Windows LiveT ID.
Probleemomschrijving: LS,
ik heb nu sinds een week al >10 keren de update KB928366 via automatische updates binnen gekregen. (Windos XP home NL met SP2 en volledig bijgewerkt met alle updates)
Elke keer na installatie verschijnt na enkele minuten op de taakbalk het bekende gele schildje van Microsoft dat er een update geinstalleerd kan worden.

U raadt het al, het is wederom de 928366. Na installatie (die overigens probleemloos verloopt) is deze NIET zichtbaar binnen deze computer... etc. etc. software.

Ik word stapelgek van deze steeds maar weer terugkerende en (kennelijk) niet te installeren update.

Besturingssysteem: WindowsXP
[SPVIEWABLE]De data is beschikbaar op deze lokatie - \\tk5dcodefs.partners.extranet.microsoft.com\DcodeUpload\28E0370-2131-49EB-AADA-248F5B21572.cab. Om het rapport te bekijken, kunt u verwijzen naar [/SPVIEWABLE]

Geachte heer -afgeschermd-,

Bedankt voor uw email, mijn naam is Xander en ik zal uw dossier in behandeling nemen,

Om het probleem mogelijk op te lossen wil ik u vragen de volgende stappen uit te voeren:

Stap 1:
======
Klik op de volgende link om .NET Framework 1.1 op te schonen.

< http://astebner.sts.winisp.net/Tools/dotnetfx_cleanup_tool.zip >

Stap 2:
======
Klik op de volgende link om de .NET Framework te downloaden en daar onder om de update te downloaden.

< http://www.microsoft.com/downloads/...E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3&displaylang=nl >

< http://www.microsoft.com/downloads/...4F-088E-40B2-BBDB-A83353618B38&displaylang=nl >

< http://www.microsoft.com/downloads/...cd-c715-4f05-a01f-0455d2d9ebfb&DisplayLang=en >

Kies voor Opslaan. Deze kunt u het beste opslaan op uw bureaublad. Na het succesvol downloaden, klikt u op Sluiten. Klik nu op de updates om deze te installeren.

Ik zou graag van u willen horen of deze stappen hebben geholpen. Het beste kunt u dan op deze email antwoorden.

Met vriendelijke groet, Xander Meijer.

Microsoft PYPC

Tel. Nederland : +31 (0)20 5001500

Tel. België : +32 (0)2 5133274

Online ondersteuning: http://www.microsoft.nl/support

Beveiligings updates: http://www.microsoft.nl/protect

Microsoft streeft naar het leveren van een uitstekende dienst en wij vertrouwen erop dat u zeer tevreden bent met de dienst die u ontvangen heeft. Als u terugkoppeling over mijn werk of uw supportervaring heeft, dan kunt u uw commentaar en suggesties e-mailen naar mijn manager en het management team mailto:ukfeed@microsoft.com onderwerp=Attention_of Sayed Abdelrahman .

Microsoft Disclaimer
================
INFORMATION PROVIDED IN THIS DOCUMENT IS PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY REPRESENTATION OR CONDITION OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO CONDITIONS OR OTHER TERMS OF MERCHANTABILITY AND/OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE USER ASSUMES THE ENTIRE RISK AS TO THE ACCURACY AND THE USE OF THIS DOCUMENT.

Je raadt het al................? Bij mij was het probleem hierna opgelost.

Laatst bewerkt:
vreemde windows update

Zó ben ik 'm kwijtgeraakt: Windows update > aangepast > bij betreffende update vinkje weggehaald en aangegeven: niet meer weergeven . Gele schildje weg en opgelost.

Ik post notabene DE oplossing (door Microsoft ZELF gegeven) en dan schrijf je iets onzinnigs als het uitschakelen van de boodschappen over de download, da's toch krankzinnig? (en besluit je ook nog met het woord "opgelost", vind je het dan raar dat ik zoiets schrijf zoals ik schreef?)

Simpelweg niemands advies opvolgen, doch louter dat van de makers van de tool zelf........................ MICROSOFT !!!!!

Laatst bewerkt:
Onzinnige oplossing

Ik post notabene DE oplossing (door Microsoft ZELF gegeven) en dan schrijf je iets onzinnigs als het uitschakelen van de boodschappen over de download, da's toch krankzinnig? (en besluit je ook nog met het woord "opgelost", vind je het dan raar dat ik zoiets schrijf zoals ik schreef?)

Simpelweg niemands advies opvolgen, doch louter dat van de makers van de tool zelf........................ MICROSOFT !!!!!

Heb veel waardering voor wat je op dit forum doet!
Dit topic was meer dan een week oud en er werd verder niet op gereageerd.
In de tussentijd had ik mijn "oplossing" gevonden en heb er verder niemand mee lastig gevallen, totdat jouw reactie kwam.
Bedankt voor de belangstelling voor mijn gezondheid en je goede raad, wat
betreft het aannemen van adviezen, zal ik in de toekoomst ter harte nemen.

Laat ik het zo samenvatten:
jouw "oplossing" was m.i. geen oplossing, maar het verbergen van het probleem. Realiseer je je, dat er ook mensen mee kunnen lezen die echt geen tierelier van Windows afweten? Die zouden jouw oplossing hebben kunnen toepassen, met als gevolg dat ze van dat hinderlijke Windowsschildje af waren geweest, maar vervolgens ook die belangrijke update niet zouden hebben gehad. DAT is de reden dat ik nogal heftig op jouw "oplossing" regaeer -> het was geen oplossing, maar verbergen van het probleem.

Laat ik het zo samenvatten:
jouw "oplossing" was m.i. geen oplossing, maar het verbergen van het probleem. Realiseer je je, dat er ook mensen mee kunnen lezen die echt geen tierelier van Windows afweten? Die zouden jouw oplossing hebben kunnen toepassen, met als gevolg dat ze van dat hinderlijke Windowsschildje af waren geweest, maar vervolgens ook die belangrijke update niet zouden hebben gehad. DAT is de reden dat ik nogal heftig op jouw "oplossing" regaeer -> het was geen oplossing, maar verbergen van het probleem.

Om die reden heb ik mijn oplossing hier ook niet vermeld. Ik ben geen deskundige. Door jouw reactie dacht ik dat het topic weer 'op gang' kwam en was benieuwd naar de reacties.
Heb ondertussen Framework 1.1 compleet verwijderd. Hierna Baseline Security Analyzer gedraaid. Kwam glansrijk door de tests.
Toen MS Update ( aangepast ). Resultaat: 1 optionele - dus niet essentiële - update > Framework 1.1 .Geïnstalleerd.
Nog een keer MS Update geraadpleegd. Eén essentiële update > KB928366 . Ook geïnstalleerd. De rakker wilde nu wel!
Ter verhoging van de feestvreugde nog eenmaal MS Update geprobeerd. Er bleek niets meer beschikbaar. Ik zit gebeiteld.
Blijft de vraag : hebben we Framework 1.1 nog nodig ? Ik laat 'm er toch maar op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan