• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'Vreemde' x-y waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Dames en Heren,
een grafiek plot 2 dataserie's: kolom A tegen kolom H en I. Echter, de geplotte waarden zijn de celwaarden/10. Zie bijlage. Ik kom er niet uit. Let op de formules in de cellen.
Bekijk bijlage Forum_GRAFIEK.xlsx

Geen idee wat je gedaan hebt, maar:
de blauwe lijn laat de waarden zien in H12:H21 (12,1 t/m 15,6), en
de rode lijn laat de waarden zien in I17:I26 (13,7 T/M 4,3).

Dus de weergave is correct.

Ik heb er maar even een grafiekje bij gedaan zoals je het wellicht had willen hebben:

Bekijk bijlage Forum_GRAFIEK MB.xlsx

Wat wil je tegen elkaar uitzetten en waarom zeer veel gedefinieerde namen met allemaal hetzelfde bereik?

Hallo Marcel en VenA,
op de x-as kolom A, op de y-as kolommen H en I (2 serie's). Jullie zien toch dat op de grafiek van marcel de de y-waarden niet de waarden in kolom H en in zijn maar H/10 en I/10. Of is dat alleen bij mij zo?

Maak eens een plaatje van wat jij ziet en plaats dat in het bestand. Bij mij loopt de Y-as van 00-20 in jouw grafiek en van 00-40 in de grafiek van MarcelBeug.

gebruik even het standaard knipprogramma van windows. Ik heb geen Winrar en Word

VenA, wordt de grafiek niet getoond in de bijlage van mijn vraag?

Knipsel.PNG

kunnen jullie het verschil in de y-as verklaren? De getallen worden /10 weergegeven.

Nee. Je kunt nog gegevenslabels toevoegen en kijken of die hetzelfde euvel vertonen?

pffffffffff....gevonden!!!
Format Axis - Number stond op Custom. Custom verandert in Number.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan