Vreemde zaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

aguila

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
Goedemorgen helpers in de nood,
De volgende vreemde dingen vinden de laatste paar dagen plaats op mijn pc:

1. de kleurinstelling op het beeldscherm in conf. inst. loopt steeds terug van "hoogst" naar "laagst". ik heb het al een aantal malen terug naar hoogst gezet maar steeds weer gaat hij zonder mijn toestemming! naar laagst.

2. Ik wilde via Help en Support de boel weer terugzetten naar een week geleden toen er nog geen problems waren: dat lukte ook niet want:
Ïn microsoft help & support is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. enz. enz.

3. Hetzelfde met Bearshare

4. hetzelfde met Internetexplorer soms:
Internetopties:
De bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. neem contact op met uw systeembeheerder

5. Zojuist wilde ik dit bericht plaatsen via I.E. en ja hoor: In I.E. is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Vertel Microsoft over dit probleem enz. enz.
Toen maar met Firefox geprobeerd en dat lukte dus wel.
Wat denken jullie er van?

gr.
ad

M.b.t. je punt 2 en punt 4:

Punt 2: Probeer het volgende, individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken.
Kijk of Hulp en Ondersteuning het daarna weer doet.

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe mlang.dll

NB: Als daar fouten bij gemeld worden, dan zijn er bestanden vermist of corrupt op je systeem. Gebruik dan Start -> Uitvoeren -> Sfc /scannow
om die bestanden weer correct op je systeem te krijgen. Je hebt daar waarschijnlijk wel een XP installatiecd voor nodig met XP in de juiste taal (NL of ENG), de juiste soort (Professional of Home) én er moet het op huidige Service pack dat in je XP is geïnstalleerd in geïntegreerd zijn (SP1 of SP2).

Daarnaast is er nog een script dat je kunt gebruiken: http://www.dougknox.com/xp/scripts/fixwinxphelp.vbs

Punt 4: Probeer op dezelfde manier als bij Punt 2, dit is voor Internet Explorer 6 (voor IE7 weet ik niet of het werk):

regsvr32.exe actxprxy.dll
regsvr32.exe atl.dll
regsvr32.exe browseui.dll
regsvr32.exe clbcatq.dll
regsvr32.exe credui.dll
regsvr32.exe cryptui.dll
regsvr32.exe cscui.dll
regsvr32.exe drmclien.dll
regsvr32.exe dxmasf.dll
regsvr32.exe jscript.dll
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe msctf.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe netshell.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe oleaut32.dll
regsvr32.exe olepro32.dll
regsvr32.exe rpcrt4.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe shdocvw.dll
regsvr32.exe shell32.dll
regsvr32.exe srclient.dll
regsvr32.exe stobject.dll
regsvr32.exe themeui.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe userenv.dll
regsvr32.exe webcheck.dll
regsvr32.exe wintrust.dll
regsvr32.exe wmvcore.dll

Is dit allemaal succesvol , maar het werkt nog niet: iefix. Die zet van allerlei dingen weer terug op de standaardwaarden van Internet Explorer. Maak vóórdat je dit doet even een herstelpunt aan op je systeem.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
fantjedus:
gister heb ik hulp gehad van een kennis op afstand middels het programma "crossloop". die heeft middels 4 goedgekeurde programma's alles gescreend en er is best wel wat uitgekomen, helaas was het vanochtend nog steeds foute boel.

Tijs:
wat je voorstelt tijs is voor mij veel te ingewikkeld. ik loop tegen de zeventig bijna en ik moet er niet aan denken dat ik doordat ik daarmee iet niet goed zou doen, de hele zaak in het honderd zou lopen.
er schijnt ergens ook een site te zijn waar ze je hele pc kunnen doorlichten, hyackthis dacht ik. die hebben me in het verleden ook wel eens geholpen. en anders moet ik maar formatteren en windows opnieuw er op zetten.bedankt voor de reactie's allebei.
groeten,
ad

Nu u het heeft over windows opnieuw erop zetten. Misschien kunt u gebruik maken van de herstel optie van de windows cd.

zou dat ook kunnen? gewoon de cd er in en dan kiezen wat te doen? is ook een optie. zal het gaan proberen.
bedankt,
gr.
ad

Overigens zijn mijn tests zonder direct risico. Testen kan dus altijd. Acties als iefix en/of sfc /scannow kunnen eventueel met ondersteuning van een voor u lokale deskundige worden uitgevoerd.

Succes,

Tijs.

hoe bedoel je tijs, met ondersteunind van een locale deskundige? dat zou het helemaal zijn!!
gr.ad

Je geeft zelf aan bang te zijn dat er dingen mis gaan. Vandaar die 'ondersteuning van de voor u lokale deskundige' om de twijfel bij de werkzaamheden weg te nemen.

Overigens ben ik (denk ik) niet voor niets Giga Senior, dus zouden mijn adviezen best wel eens kunnen kloppen, of minstens geen kwaad kunnen.
De mate van detailniveau en voorzorgsmaatregelen ('herstelpunt maken' o.a.) geven ook een hint hieromtrent.

Succes,

Tijs.

goedemorgen tijs,
ik krijg je indruk dat je denkt dat ik jouw deskundigheid in twijfel trek. maar niets is minder waar hoor.
gezien de adviezen die je geeft moet je er wel heel veel van afweten. nee het is mijn eigen deskundigheid die ik van het formaat 0,05 vind en waardoor ik inderdaad bang ben om aan zo'n klus te beginnen.
het lijkt me uiteindelijk beter om op zoek te gaan naar een deskundige hier in de buurt. ook kan ik mijn probleem nog voorleggen bij het seniorweb. die hebben ook helpers die thuis willen komen helpen.
ik hou je op de hoogte.
groeten,
ad

ik zei dat ik jullie op de hoogte zou houden. welnu, ik heb ten einde raad mijn pc naar de pc-dokter gebracht die hem heeft geformatteerd en er opnieuw window op heeft gezet.
zaterdag jl. heb ik hem weer in gebruik genomen.
bedankt voor alle welgemeende adviezen.
groeten,
ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan