Vreemden foutmeldingen tijdens branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jouke22a

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Ik heb een raar probleem ik brand regelmatig ISO/Image bestanden naar DVD's maar nu;
- Tijdens het branden van DVD's krijg ik met elk programma een foutmelding. (zie sreenshots)
- Ik doe niks anders dan normaal; gebruik de zelfde (lege) dvd's, zelfde manier van branden, zelfde snelheid, etc etc..
- Soms lukt het; maar pas als ik een ISO bestand uitpak en de VIDEO_TS map met Nero brand. Alleen dit gaat niet altijd goed.
- Ik heb mijn laptop waar mee ik brand pas 6 maanden; dus een versleten brander lijkt me vreemd.
- Na het mislukken is de DVD altijd gewoon leeg. De fout is dus altijd in het begin aanwezig.
- Het lezen van DVD's geeft geen problemen op, kopieren van een DVD naar mijn hardeschijf gaat moeiteloos.

1574246.jpg

1574248.jpg

1574262.jpg

1574271.jpg

Probeer anders eens ImgBurn, helemaal gratis.

Bedankt voor de tip; maar ik denk dat het niet aan die programma ligt.. Als ineens 4 programma's niet meer werken en allemaal hetzelfde (fout) doen is er meer aan de hand denk ik. Dat programma geeft ook foutmeldingen

Laatst bewerkt:
Welke DVD's gebruik je ?
Niet alle 'fabrikanten' gebruiken dezelfde leverancier. Philips maakt bijvoorbeeld zelf geen CD/DVD's, die kopen ze in bij anderen. Het kan dus prima zijn dat je hetzelfde merk koopt, maar toch iets anders krijgt.
In dit lijstje kan je de verschillende media + kwaliteit bekijken.

Wel jammer dat je niet echt een duidelijke foutmelding krijgt. Zo kreeg ik laatst de melding "Power calibration failed", oplossing langzamer branden. Ging eerder met DVD's uit het zelfde pak wel op volle snelheid. Bij mij was het gewoon een kwaliliteits kwestie, weet ik vooruit. Ik betaal tenslotte ook een stuk minder.

Maar om even terug te komen bij jou. Probeer ImgBurn eens en dan ben ik benieuwd naar de foutmelding die je eventueel krijgt. Het kan uiteraard zijn dat het aan de brander ligt, maar dat zou na 6 maanden wel erg snel zijn.

Ik gebruik al 3 jaar hetzelfde merk (Philps) en heb er nooit problemen mee gehad.
De foutmelding van ImgBurn;

1574991.jpg

Ondanks dat je Philips al 3 jaar gebruikt zou ik je toch willen adviseren om een ander merk te proberen. Als ik naar de mediacode zoals ImgBurn die aangeeft kijk, en ik kijk naar het kwaliteitslijstje wat ik eerder heb gepost. Dan zie je dat deze in de categorie 3e categorie "Crap discs" vallen.
Zelf gebruik ik al enige tijd Sony DVD+R (1e categorie in het lijstje) en ik heb er nog geen 1 weg hoeven gooien (€5,- voor 25 stuks vanuit Duitsland).
Mocht je andere schijfjes willen proberen dan zou ik de volgende merken aanraden:
- Taiyo Yuden (Heel goed, duur en lastig aan te komen)
- Verbatim (Heel goed, prijzig)
- Sony (Heel goed, goedkoop waar ik ze haal)
- TDK (Komt goed uit de testen, zelf geen recente ervaringen)

TDK en Sony zijn ook bij de meeste winkels verkrijgbaar, probeer anders een klein doosje of enkele lossen als ze die hebben en test die. Zelf denk ik dat er een grote kans is dat het aan de schijfjes ligt en niet zozeer aan jouw brander.

Waar ik mijn CD/DVD's haal:
Opus
CDRwinkel
Burnmediashop

bedankt voor je tip; maar ik denk niet dat er iets mis is met mijn DVD'tje. Ondanks dat ze volgens jou niet goed zijn ben ik altijd tevreden met Philps. EN dit alles gebeurt ineens. Dus ik denk dat er meer aan de hand is

In dat geval, heb je een andere brander om het te controleren ?
Schijfjes (zeker een paar enkele) zijn lang niet zo prijzig als dat je een nieuwe brander koopt.

Kijk, in dat geval kan ik natuurlijk jou alleen maar gelijk geven dat het naar alle waarschijnlijkheid de brander is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan