Vreselijk trage internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo allemaal,

Het probleem:

Thuis werk ik met draadloos internet. Er zijn 3 laptops op aangesloten: Medion en HP met Vista en een Toshiba met XP. Het probleem zit 'm in de Toshiba. Het downloaden gaat dramatisch traag, terwijl dat bij de 2 Vista machines niet het geval is.

De speedtest geeft echter wel een hoge waarde aan, en ook Outlook functioneert uitstekend wanneer er grote bijlagen worden binnengehaald. IE heb ik al eens vervangen door Firefox, maar het resultaat blijft gelijk.

De router is een Linksys WRT54G, Ziggo is de aanbieder met 50 mb, en Avast is geinstalleerd.

Ik weet het niet meer..

Gr, Rob

Heb je daar virusscanners op staan,of gehad? norton bijvoorbeeld.
Draai jij malware anti-malware eens.

Vreselijke oplossing...

Maar daar zijn wij toch voor - 'n heus forum...

De-installer Avast (OP DE XP computer).
Probeer het dan opnieuw.
Even wat surfen op vertrouwde sites en je schrikt je een hoedje (snelheid).
Klopt bovenstaande, dan even contact zoeken met Avast - mensen praten gewoon Nederlands.

ANDERS en NOTE: IE 8.0 gecombineerd in een netwerk met IE 7.0 is snelheid vertragend! (VRAAG ME NIET WAAROM - maar 't is zo - zelfs als je maar op 1 computer werkt en de rest staat uit!)
Kortom of alles op IE 8.0 of alles op IE 7.0 - of Vuurvos wat je wil, maar niet alles door elkaar heen.

Niet onbelangrijk: - Wel even kijken of alle hardware goed geinstalleerd is - !!! - start - configuratiescherm - systeem - hardware ERGENS vraagtekens en of ander on-overkomelijkheden? Nee, Volg dan bovenstaande... Ja, dan de juiste DRIVERS installeren - kortom CD-tje van de betreffende hardware en driver vernieuwen of verwijderen en opnieuw installeren.

Maar dat het aan Ziggo of aan je route ligt is nagenoeg niet mogelijk.

Dat is ja, hartstikke mooi...

Hallo Warander en Prins,

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Anti Mal-Ware gedraaid. Geen problemen weergegeven.
Avast verwijderd
Alles draait hier met IE8
Hardware is goed geinstalleerd

Zaak opnieuw opgestart maar het probleem blijft!

Gr, Rob

Kun je de toshiba ook bedraad aansluiten? zo ja wat is het resultaat dan?

Daarnaast is het in deze situatie wel handig om merk en type van je draadloze netwerkkaart van de toshiba te weten

Hallo Ellasar,

De netwerkkaart is een Realtek 10/100 en bedraad heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Gr, Rob

Hallo Warander en Prins,

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Anti Mal-Ware gedraaid. Geen problemen weergegeven.
Avast verwijderd
Alles draait hier met IE8
Hardware is goed geinstalleerd

Zaak opnieuw opgestart maar het probleem blijft!

Gr, Rob

Beejte een opendeur, ik weet het, maar hoeveel RAM geheugen heb je? Meer als 512 is wel gewenst...
Let op, wel weer een virus-scanner installeren - liefst weer Avast want deze verwijdert niet alles van je systeem bij verwijdering. Anders krijg je wellicht hier weer conficten mee...
Dit brengt me op een id: heb je eerder andere virus-programma's gebruikt (voordat je Avast had geinstallerd?). Wellicht dat daar een conflict zit, dit was bij mij in het verleden in ieder geval wel het geval.
Wat ook wel eens helpt is je netwerkverbindingen verwijderen - bij het opstarten gaat hij deze allemaal af en welke niet aanwezig zijn (op dat moment) en toch gevonden moeten worden neemt tijd in beslag.

Wat mij eens overkomen is bij Chello (UPC).
Bij de installatie welke ik door UPC heb laten doen - toen nog 1 pc-tje in huis hadden ze de kabel met stekker verkeerd om aangesloten, dus wat links moets zitten in de stekker, zat rechts (en andersom). Het gevolg een downloadsnelheid van 30 kb. of zo iets. Na herhaaldelijk bezoek van een monteur kwam er 1 op het id om de kabel door te meten. Na het goed aanbrengen van de kabel v.s. stekker NOOIT meer problemen gehad. (wellicht?).
We vernemen we wat je vorderingen zijn...

Laatst bewerkt:
Ga eens naar start --> uitvoeren --> typ daar: iexplore -extoff

En surf eens op die manier.

succes!

Ik heb er eerst Norton opgehad, maar die is helemaal weg. Vorige maand is er een nieuwe HD ingezet en is alles opnieuw geinstalleerd, behalve Norton.

Nadat "iexplore-extoff" is ingesteld is er nog steeds geen verbetering.

In de bijlage een snapshot van de prestaties.
Heb trouwens wel weer Avast erop gezet.

Gr, Rob

Bijlagen

• Prestaties.JPG
    Prestaties.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 87
Nog even een aanvulling

Met vreselijk traag bedoel ik dat het starten van een willekeurige URL soms wel een minuut kan duren. Alleen de startpagina (Google) gaat vlot. Ik heb ook al geprobeerd om het het met Google Chrome op te lossen maar zonder resultaat.

Regelmatig werk ik via een VPN verbinding naar het account op m'n werk, en dat gaat uitstekend (of dat zinvolle info is weet ik niet, maar ik meld het maar even).

Gr, Rob

Met vreselijk traag bedoel ik dat het starten van een willekeurige URL soms wel een minuut kan duren. Alleen de startpagina (Google) gaat vlot. Ik heb ook al geprobeerd om het het met Google Chrome op te lossen maar zonder resultaat.

Regelmatig werk ik via een VPN verbinding naar het account op m'n werk, en dat gaat uitstekend (of dat zinvolle info is weet ik niet, maar ik meld het maar even).

Gr, Rob

Rob,
Even voor de "goede orde".
1. Je hebt een Toshiba laptop met voldoende geheugen 512 Mb of meer.
2. Je hebt hier in een nieuwe harddisk geinstalleerd en geformateerd.
3. Je hebt alle drivers van de hardware geinstalleerd
4. Je hebt Windows XP er opnieuw (schoon) opgezet.
5. Je hebt alle updates geinstalleerd, alle Servicepacks en overige updates dus.
6. Je hebt vervolgens een virus-scanner geinstalleerd en wellicht je office pakket.
7. Je hebt opnieuw Windows updates bezocht (inclusief de Microsoft office website voor evt. aanvullende updates).

Is alles geinstallerd en alles is voorlopen zonder error berichten?

Zo ja, dan moet alles gewoon (lees: normaal) functioneren.
Zo nee, dan dien je de berichtgeving van de error berichten te vermelden.

Wat ik bedoel is: wat heb je na stap 7 gedaan (muv. de instellingen van VPN - dat zit wel "snor" dat blijkt ook wel uit je bevinding).

1 klein vraagje, als je de HP of de Medion computer op dezelfde plek zet... met dezelfde bekabelde aansluiting, wat gebeurt er dan?

Groet en hopend te kunnen helpen.

Opgelost!!!

Toen Prins begon over het plaatsen van een andere laptop op mijn werkplek begon het kwartje te rollen. Sinds enige tijd werk ik met een extern beeldscherm, en het zou kunnen zijn dat deze in "de lijn staat" staat met het signaal dat moet worden opgevangen door de antennes in het scherm van mijn Toshiba. Dus laptop en scherm omgedraaid en het werkt weer als een tierelier! Heel simpel eigenlijk, maar je moet er maar opkomen.

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp en blijkt deze site wederom heel waardevol te zijn.

Gr, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan