Vriendenlijst en profielfoto lukken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met een kleine Community. Daarbij hoort natuurlijk ook dat je je eigen profielfoto kan uploaden en dat ie word weergegeven op je profiel. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar het lukt mij steeds niet. Weet iemand hier de code's voor?

Een vriendenlijst op je profiel is natuurlijk ook wel handig. Ook dit lukt mij niet. Iemand die zin heeft om dit te maken of op te zoeken (wat mij dus niet is gelukt) en hier te plaatsen?
Bij de vriendenlijst hoort natuurlijk ook:
-voeg toe als vriend
-vriendschap verbreken

Met vriendelijke groeten,
Bart.

Zo werkt het hier niet, de bedoeling is dat je komt met een specifieke vraag over een stuk code dat je niet begrijpt, niet met de vraag of wij dingen voor je in elkaar willen zetten ;)

Zo werkt het hier niet, de bedoeling is dat je komt met een specifieke vraag over een stuk code dat je niet begrijpt, niet met de vraag of wij dingen voor je in elkaar willen zetten ;)

ik bedoel, ik heb alles al geprobeerd. gezocht op internet, zelf geprobeerd, en aan anderen gevraagd. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe dit moet, en kan hij/zij mij dit dan uitleggen hoe het moet?

Wat weet je van PHP?

Wat heb jezelf al gemaakt?

Waar loop je op vast?

Helpen is hier geen probleem, maken zul je toch zelf moeten doen!

Wat weet je van PHP?
niet echt heel erg veel, maak maar op uit antwoorden van volgende vraag.

Wat heb jezelf al gemaakt?
-Uploadsysteem, Muntensysteem, Ledensysteem, Nieuwssysteem.

Waar loop je op vast?
-Profielfoto uploaden en tonen
-Toevoegen als vriend en tonen in vriendenlijst

Helpen is hier geen probleem, maken zul je toch zelf moeten doen!

als je al een uploadsysteem gemaakt hebt, dan kun je ook zorgen dat men een image kan uploaden. en dan moet je zorgen dat je de image met een unieke naam opslaat en die naam sla je in de database op.

voor de unieke naam zou je de datum en tijd kunnen gebruiken. Want stel dat er 2 gebruikers zijn die dezelfde naam voor een image gebruiken!

Het tweede deel van je vraag weet ik zo nog ff niet, maar dat heeft meer te maken met sql. Hoe je het in een tabel moet verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan