Vrij Netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

ik zit in een "studentenhuis" en ik ben sinds vandaag met het internet aangesloten via een wiredrouter, met draad dus. Ik heb net even gekeken en ik kan gewoon in de setup van de router komen. Ben ik dan hostcomputer of kunnen alle (2 stuks) computers dat op het netwerk. Ik heb het netwerk overigens niet op gezet, heeft een buurman van me gedaan.

Maar eigenlijk wil ik weten of die andere computer bij mijn bestanden kan op deze computer en andersom. Dit is namelijk niet de bedoeling. Kan ik dat op een of andere manier achterhalen?? En niet door het aan de buurman te vragen.

Alvast bedankt voor de moeite

Wat bedoel je onder: Ik kan gewoon in de setup van de router komen? Betekent dit dat je gegevens kunt wijzigen of dat je gewoon een loginscherm krijgt?

Zolang jij geen mappen hebt gedeeld, is geen enkel probleem. Wie weet zijn er andere computers in het netwerk die dit wel hebben, hiervan kun je dus bestanden bezichtigen/wijzigen/verwijderen.

Wat is er met je buurman dan? Als er problemen zijn moet je die met hem overleggen aangezien hij het heeft aangelegd, en jij daar gebruik van maakt (Met zijn medeweten neem ik aan).

Nee ik kan gewoon gegevens wijzigen. Hij heeft er geen passwoord opgezet. Is ook niet nodig hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig naar dat soort dingen.

Maar hoe kun je zien of je mappen gedeeld hebt of dat andere mappen gedeeld hebben??

En ik heb geen problemen met de buurman hoor. Hij spreekt alleen geen nederlands, dus is het moeilijk uitleggen allemaal.

windows XP??

Kijk eens via de verkenner in je computer,
Staan er handjes onder een map dan is die gedeeld.

Ik klik nu op "deze computer" en zie een mapje gedeelde documenten. Deze map stond er voor het netwerk ook al. Er staat verder geen handje onder ofzo..

(WIN XP idd)

dan heb jij verder geen bestanden gedeeld.
dus dan kan men niet bij jou in de mappen kijken.

Mooi en hoe kan ik zien welke computers allemaal verbonden zijn met het netwerk?

via de verkenner.
helemaal naar beneden scrollen en dan klikken op mijn netwerklocaties

Dan klik ik op mijn netwerk locaties en dan krijg ik volledig netwerk. Klik ik daar weer op dan krijg ik Microsoft Windows Netwerk. Als ik daar dan weer op klik krijg ik een pictogram met 3 comp met MsHome ernaast (zal de werkgroep zijn of zoiets dergelijks). Maar als ik daar dan weer op klik krijg ik MsHome is niet toegankelijk, u hebt niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron.... :o

Dan kun jij de andere computers dus niet zien.
Die zijn dan ook afgeschermd.
perfect beveiligd lijkt mij zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan