Vrij nieuwe BeQuite voeding wisselt continu van voltage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
60
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag betreft een:
BeQuite 550W voeding

Met daarmee samengesteld:
Gigabyte moederbord z68-ma-b3.. en nog een beetje xD,
Intel i3 processor 2100 series
en een (zo net binnengekregen) EVGA GTX 560 2GB Superclocked videokaart.

Het probleem is dat ik eerder al af en toe een lichte piep uit de kast hoor komen. (‘dit zou normaal kunnen zijn met elektronica, hoogspanning’)
Nu ik een Coolermaster Silencio 550 kast heb met geluidsdempend schuim heb ik er geen last meer van,
maar nu ik in de software kijk van EVGA waar je zowat alles kan inzien zie ik dat het aantal voltage steeds wisselt.

De software geeft aan dat deze op een GPU clock snelheid zit van 850Mhz op 1000 volt (?)
Maar nu verspringt hij continu en blijft hij 9 van de 10 keer hangen op 875 volt. Waardoor de software aangeeft dat mijn GPU clock op 50Mhz draait !!

Ik heb zojuist de computer winkel gebeld en die zegt dat het verspringen ‘normaal is’ en het kan gebeuren dat hij de ene keer 1000 aangeeft en de andere keer 875 of 925.

Wat zou dit kunnen zijn of is dit normaal?
 
Is normaal een graka kan wel eens " piepen" of het is coil whine van je voeding.
Kan geen kwaad

En het is waarschijnljik geen 1000V maar 1000mV :p dus 1V
Niets in de pc zelf is hoogspanning, alleen 12V en lager.

Wisselende voltages zijn ook niet vreemd, als je graka / cpu minder belast wordt, dan schroeft de PC normaliter de frequentie / voltages omlaag.
Soort eco functie.
 
Is normaal een graka kan wel eens " piepen" of het is coil whine van je voeding.
Kan geen kwaad

En het is waarschijnljik geen 1000V maar 1000mV :p dus 1V
Niets in de pc zelf is hoogspanning, alleen 12V en lager.

Wisselende voltages zijn ook niet vreemd, als je graka / cpu minder belast wordt, dan schroeft de PC normaliter de frequentie / voltages omlaag.
Soort eco functie.
`

Dankjewel man ;)
Je word toch wel langzaam gek van al die Eco functies ;D
Ik zet het altijd standaard uit, een gaming pc hoort niet groen te zijn maar krachtig te zijn :)
Geef mij maar goede performance in plaats van eco troep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan