vrij ruimte op C schijf klopt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

banana

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
99
Ik heb een vraag over mijn C schijf. Ik heb de samsung spinpoint f1 van 500 gb (465 gb in werkelijkheid) en deze raakt erg snel op om onduidelijke reden.

Elke dag gaat er zeker 5 gigabyte af zonder dat ik iets erop installeer of bestanden maak of erop zet. Hoe kan dit?

Ik heb ook even gekeken naar alle mappen in mijn C schijf en die zouden in totaal incl. de Windows map 24 gb bevatten (ik heb de schijf net nieuw daarom staat er nog niet zo veel op).

Maar als ik dus even uitreken:
465 - 24 = 441 gb wat ik nog over zou moeten hebben maar in plaats daarvan heb ik nog maar 396 gb over.

Help me a.u.b. want als het zo door gaat heb ik over een paar maanden 0 gb meer over :confused:
 
bedankt voor de tip, handig programma.
Het zegt dat ik 27 gb gebruik en dat klopt maar bij mijn schijf eigenschappen staat dat ik 63 gb gebruik. (zie bijlage foto's)

kijk ook rechts onder bij het plaatje van TreeSizeFree daar staat ook dat ik nog maar 396 gb over heb


dit zijn de schijf eigenschappen
t0qct1.jpg


treesize free
1zvcsk8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je in treesize een toegang geweigerd melding ziet, vermoed ik dat daar zo'n 40GB in staat aan restore points en de shadow copy's
 
Zou je zo vriendelijk willen zijn de systeemgegevens uit je handtekening te halen. Dit is namelijk niet toegestaan. Je kunt bij je profiel de systeemgegevens invullen.
(Gebruikerspaneel > wijzig systeem)
 
Ik heb me systeemgegevens inmiddels weggehaalt uit mijn handtekening.

Maar hoe zou ik te weten kunnen komen wat er in die "system volume information (toegang geweigert)" map staat en hoe ik het evt. verwijder. Als ik onzichtbare mappen zichtbaar maak staat hij er ook niet tussen.
 
In het engels:

Unknown zei:
First, let’s see how much storage space is currently allocated:

1. Click the start menu
2. Click on All Programs, and then Accessories
3. From the accessories menu, right click on Command Prompt and select “run as administrator”
4. Type “vssadmin list shadowstorage” into the command prompt
5. The results should tell you the amount of storage used and the maximum amount alloted

If you’re not happy with those numbers, here’s how to resize them. Keep in mind, you will lose some older system restore points when you do this.

1. Repeat steps 1-3 to get bring up the Command Prompt
2. Type “vssadmin Resize ShadowStorage /For=[your hard disk]: /On=[your hard disk]: /MaxSize=[how much space you want to allocate]”
3. For example: “vssadmin Resize ShadowStorage /For=C: /On=C: /MaxSize=2GB”
4. You should get a message saying Successfully resized the shadow copy storage association, and you should have more free space on your hard drive.
 
Het werkt!!
Super bedankt, er stond ingesteld dat hij 83 gb voor schaduw kopieën mocht gebruiken (waarvan dus al 40 gb aan restore points vol zat).
Ik heb hem nu ingesteld op max. 25 gb aan resore point en schaduw kopieën en met resultaat, ik heb weer 426 gb aan vrije schijfruimte en er gaan dus ook niet meer elke dag 5 gb van af.

bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan