• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vrije reeks zoeken excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwesterhof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
:confused:Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule om het volgende probleem in een planning op te lossen.
Stel ik heb een bewerking die x dagen duurt, en pas mag starten na datum y.
Vervolgens moet er in meerdere rijen gekeken worden, wanneer daarvoor de eerste gelegenheid is.
Ik heb enkel een doorlooptijd/datum, en zoek dus de startdatum

E27:F27 alsook E34;F34 etc. zijn cellen die de start en einddatum weergeven van een bewerking waar omheen moet worden gepland.

Wie kan me helpen?
het liefst in een formule, van VBA heb ik nog niet zoveel kaas gegeten.

alvast bedankt.

vrije reeks zoeken in excel

Bekijk bijlage Planbord rev 05-06-2011.rarBekijk bijlage Planbord rev 05-06-2011.rar

Bedankt voor je snelle reaktie,
Helaas werk jou voorbeeld niet bij mij (of ik snap het niet)
Ik heb nu het gehele xls bestand bijgevoegd (bleek toch < 100kb)

Ik zoek de startdata voor de velden: H20,H21,H22, H27,H28,H29, H34,H35,H36, H41,H42,H43, H48,H49,H50,H55,H56,H57 van het tabblad "planbord" ik heb 3 berekeningstabbladen aangemaakt, die doen nog niets.

Het is de bedoeling om ten eerste de "tool" tabbladen te vullen met gegevens, en ten tweede de prioriteiten op tabblad "planbord" te definieren, en dan de planning uit te lezen.

De gelijke bewerkingen (bijv frezen) mogen van elke "tool"nooit tegelijk voorkomen, omdat die op 1 machine gebeuren, en die kan maar 1 ding tegelijk.

Als mijn document wat druk overkomt, komt dat vooral omdat je een bestaand iets steed uitbreid. Vaak begin je dan verkeerd.

Alvast bedankt voor je inzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan