Vrije ruimte conceptronic CH3SNAS niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo56

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Hallo,

Ik heb een Conceptronic NAS (CH3SNAS) draaien en krijg de melding dat er onvoldoende schijfruimte is. Als ik vervolgens bestanden weggooi blijft de melding.
Ik kan in Vista niet zien hoeveel schijfruimte er in gebruik is (0 bytes). Er zitten 2 schijven in van elk 640 Gb en het geheel staat ingesteld als JBOD.

Weet iemand hoe ik de vrije ruimte zichtbaar kan maken.

Vr.Gr. Theo

Als ik het zo zie moet je dat kunnen doen via het inloggen op de website van je NAS, en dan via Status -> Device info nakijken hoeveel ruimte er vrij is op de volumes die worden genoemd onder Hard Drive Info op die pagina.

Wat je je ook even moet afvragen is (naast het checken van de beschikbare opslagruimte) wat voor bestand je probeert te plaatsen waar je die foutmelding mee krijgt.
Uit de handleiding is niet te halen wat voor soort partities er worden gemaakt, dus als dat FAT32 partities zijn, dan moeten de bestanden per stuk kleiner zijn dan 4 GB.

Succes,

Tijs.

Het probleem zat in Grabit. Een standaard instelling is dat het downloaden pauzeert, wanneer de diskruimte te klein is. En aangezien windows denkt dat de NAS nul bytes is.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan