vrije schijfruimte veranderd zonder enige actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregske121

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop , ik had vorige week nog 92 gb harde schijf over en heb daarna photoshop cs3 volledig geinstalleerd en had in een keer nog maar 86.4 gb over waarvan ik wel kon begrijpen dat ik wat schijfruimte ging verliezen maar het is wel veel schijfruimte in een keer .
nu heb ik daarna blijven na kijken wat er scheelde en de schijfruimte blijft maar afnemen .

ik had 3 dagen geleden nog 83.7 gb en heb nu nog maar 74 gb en deze blijft maar dalen
ik heb al mijn antivirus laten lopen (avg 8.0 pro ) heb c cleaner al laten lopen.
heb al gedefragmenteerd en schijfopruiming gedaan en geraak maar niet van het probleem af:s

iemand die mij kan helpen ?

al vast bedankt greetz gregory

hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop , ik had vorige week nog 92 gb harde schijf over en heb daarna photoshop cs3 volledig geinstalleerd en had in een keer nog maar 86.4 gb over waarvan ik wel kon begrijpen dat ik wat schijfruimte ging verliezen maar het is wel veel schijfruimte in een keer .
nu heb ik daarna blijven na kijken wat er scheelde en de schijfruimte blijft maar afnemen .

ik had 3 dagen geleden nog 83.7 gb en heb nu nog maar 74 gb en deze blijft maar dalen
ik heb al mijn antivirus laten lopen (avg 8.0 pro ) heb c cleaner al laten lopen.
heb al gedefragmenteerd en schijfopruiming gedaan en geraak maar niet van het probleem af:s

iemand die mij kan helpen ?

al vast bedankt greetz gregory
Herstelpunten kunnen vrij veel ruimte innemen. Met schijfopruiming (meer opties) kun je alle herstelpunten, behalve de laatste, verwijderen.

Om ervoor te zorgen dat er daarna niet meer dan (bijv) 3GB aan herstelpunten wordt opgeslagen (ca 4-7 punten) kun je het volgende doen:
Start->uitvoeren->cmd (intypen)->OK->en dan de volgende regel in het venster plakken:

vssadmin Resize ShadowStorage /For=C: /On=C: /MaxSize=3GB

en dan op ENTER drukken.

EDIT: Vista reserveert standaard 15% van de schijfruimte voor herstelpunten en dat kan al gauw oplopen tot meer dan 40GB.
Dan is die 3GB een stuk bescheidener. En komt er daarna een nieuw herstelpunt bij, dan wordt het oudste gewist.

Hallo,,

Ik heb dit probleem ook... Maar ik krijg de volgende melding dan:

Fout: U heeft niet de vereiste machtiging om deze opdracht uit te voeren.
Voer dit programma uit vanuit een opdrachtvenster met benodigde adminstrator-bevoegdheden.

Ik ben gewoon C:\Users\mijnnaam

Hoe kan ik dit oplossen?

Thanks

Na het intypen van CMD bij Start bovenin het scherm CMD rechts aanklikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.

Hallo,,

Ik heb dit probleem ook... Maar ik krijg de volgende melding dan:

Fout: U heeft niet de vereiste machtiging om deze opdracht uit te voeren.
Voer dit programma uit vanuit een opdrachtvenster met benodigde adminstrator-bevoegdheden.

Ik ben gewoon C:\Users\mijnnaam

Hoe kan ik dit oplossen?

Thanks
Na het intypen van CMD bij Start bovenin het scherm CMD rechts aanklikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.
Inderdaad.
Je kunt cmd in het zoekvenster van start typen; dan verschijnt het cmd.exe bestand.
Daar moet je dan op rechtsklikken en kiezen: als adm. uitvoeren.

Thanks,
Everybody!!

Ik ben echt super blij met al het advies dat jullie zo 1, 2, 3 geven.
Weten jullie misschien op hoeveel gb ik die vssadmin in dmc bestand moet aangeven?
Want 3 Gb is toch best al wel veel?

Groeten,
Maud

Thanks,
Everybody!!

Ik ben echt super blij met al het advies dat jullie zo 1, 2, 3 geven.
Weten jullie misschien op hoeveel gb ik die vssadmin in dmc bestand moet aangeven?
Want 3 Gb is toch best al wel veel?

Groeten,
Maud
Met 1GB heb je meestal maar 1 of 2 herstelpunten.
Dan zou ik gaan voor 2GB.

Het is het gemakkelijkst om eerst alle herstelpunten, behalve de laatste, te verwijderen d.m.v.
schijfopruiming->meer opties.

Laatst bewerkt:
Met 1GB heb je meestal maar 1 of 2 herstelpunten.
Dan zou ik gaan voor 2GB.

Het is het gemakkelijkst om eerst alle herstelpunten, behalve de laatste, te verwijderen d.m.v.
schijfopruiming->meer opties.

Thanks again!

Ik zal hem op 2 gb zetten en dan is het weer gedaan :)
Heb jij misschien ook verstand van het PQSERVICE partitie?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan