VS Forms applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie201

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
26
Ik wilde een Forms applicatie maken in VS maar ik kom niet bepaald uit de code vandaar heb ik twee vraagjes

Hoe krijg je het value van het object bijvoorbeeld;
Als ik een dropdown heb met verschilende opties en een button submit, de submit button heeft een message box en daar wil ik de gekoze keuze laten zien.

Hoe krijg je het momentele resolutie van je scherm als standaart in een dropdown voorbeeld;
Ik heb een dropdown list met 20 verschilende resoluties dan zou ik graag willen dat mijn 1400x900 als standaart staat en heeft een ander 1280x800 dat die dan bovenaan staat?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Mvg, Tim
 
Code:
#define BufferSize 1024

////////////////////////////////

TCHAR ItemBuffer[ BufferSize ] = { 0 };

LRESULT lItemIndex = 0,
        lItemLength = 0;

////////////////////////////////

case WM_COMMAND:
{

    if ( HIWORD ( wParam ) == BN_CLICKED )
    {

        if ( HWND ( lParam ) == hWndButtonSubmit )
        {

            lItemIndex = SendMessage( hWndListBox, LB_GETCURSEL, 0, 0 );

            if ( lItemIndex != LB_ERR )
            {

                lItemLength = SendMessage( hWndListBox, LB_GETTEXTLEN, WPARAM ( lItemIndex ), 0 );

                if ( lItemLength != LB_ERR && lItemLength < BufferSize )
                {

                    lItemLength = SendMessage( hWndListBox, LB_GETTEXT, WPARAM ( lItemIndex ), LPARAM ( ItemBuffer ) );

                    if ( ItemLength != LB_ERR )
                    {

                        MessageBox( hWndParrent, LPCSTR ( ItemBuffer ), "MessageBox Caption", MB_OK );

De tweede vraag mag je zelf oplossen, ik zal je in de goede richting sturen.
1) De resolutie van het huidige scherm verkrijgen. Dit kan op velen manieren, afhankelijk van jouw voorkeur:
- GetWindowRect
- GetSystemMetrics
- EnumDisplaySettingsEx
2) De list box item selecteren die overeenkomt met de huidige resolutie van de gebruiker door middel van een LB_SETCURSEL bericht te sturen naar jouw list box.

Mocht je er niet uitkomen bij de tweede vraag laat dan zien waar je precies op vast loopt.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor je reactie maar het standaart project in VS is met bepaalde classes gemaakt vandaar deze vraag, de resolutie van het scherm krijgen is gelukt alleen LB_SETCURSEL kan dus niet met deze in mijn mening "Ierietante" classes
Voorbeeldje;
Code:
			// comboBox1
			// 
			this->comboBox1->FormattingEnabled = true;
			this->comboBox1->Items->AddRange(gcnew cli::array< System::Object^  >(2) {L"1400x900", L"1280x800"});
			this->comboBox1->Location = System::Drawing::Point(13, 13);
			this->comboBox1->Name = L"comboBox1";
			this->comboBox1->Size = System::Drawing::Size(121, 21);
			this->comboBox1->TabIndex = 0;

Code:
	private: System::Void button1_Click(System::Object^  sender, System::EventArgs^  e) {

				 MessageBox(NULL, Hier het value van combobox, "Keuzen", MB_OK);

			 }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan