VTX Radeon HD 7850 crash na openen games (BF3, COD, minecraft)

Status
Niet open voor verdere reacties.

InsanityWard

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Berichten
27
Beste leden,

Vandaag heb ik mijn nieuwe videokaart ontvangen, de VTX Radeon HD 7850 2GB.
Na het verwijderen van de oude driver en oude videokaart heb ik deze kaart geplaatst en de laatste driver gedownload en geïnstalleerd.

Maar nu komt het... Bij het openen van grafische applicaties krijg ik problemen met de kaart. BF3 loopt na een minuutje vast en ik krijg de waarschuwing:
'beeldschermstuurprogramma amd driver reageert niet meer en is hersteld'.
Ook bij het openen van prestatieindex krijg ik een aantal keren blokjes op mijn scherm waarna ik diezelfde melding krijg. Uiteindelijk krijg ik een grijs scherm en zit er niks anders op dat geforceerd afsluiten :(
Ook in andere games krijg ik op gegeven moment blokjes op mijn scherm en een aantal seconden later switcht windows naar het bureaublad en loopt de game vast en krijg ik weer dezelfde melding.
Kan iemand mijn helpen??

Wat ik al heb gedaan, zonder succes:
-Laatste driver gedeinstalleerd en driver van de CD geinstalleerd
-BIOS update
-lagere instellingen in games
-de kaart is net nieuw, dus stofontwikkeling kan geen oorzaak zijn
-temperatuur van de kaart is niet extreem hoog, dus lijkt me ook niet de oorzaak

-Misschien heb ik te weinig power/vermogen?, ik heb 500 W voeding, volgens de handleiding genoeg maar ik heb gelezen dat het soms te weinig is.

Mijn overige specs:

AMD fx-6100 3,3 GHz 6core
AMD Radeon HD 7850 2GB GDDR5
8 GB RAM
Asus M5A78 USB motherboard
60 GB SSD
2 TB HDD
160 GB HDD
win7 64 bit home premium
 
Kaart is gewoon kapot geleverd? Probeer de kaart eens in je andere pci-e16 slot te steken.

Voeding is onwaarschijnlijk. 500W (mits fatsoenlijk merk) is gewoon voldoende en de symptomen van low power zijn anders.
 
bedankt voor de snelle reactie. Ik heb op mijn moederbord maar één PCIe x16 slot zitten :(
Maar denk je echt dat het een hardware probleem is, en geen software probleem?
Windows zegt namelijk dat er iets mis is met de drivers..
 
nog vergeten te melden:

soms krijg ik bij het installeren van de driver deze melding (niet altijd dus):

Er is geen stuurprogramma voor de AMD grafische kaart geinstalleerd of het AMD stuurprogramma werkt niet goed.
 
Het KAN een softwarefout zijn... Maar met 15 verschillende AMD kaarten die ik heb ingebouwd bij mezelf, vrienden en familie is me dat nog nooit overkomen. Zeker niet zo radicaal. Overigens heeft volgens de ASUS site je moederbord wel twee sloten, maar mogelijk is dat een latere of duurdere versie.
 
@subplayer52 bij apparaatbeheer staat gewoon 7800 series. ook bij eigenschappen lijkt niks mis te zijn.

@wampier dan heb ik dus de oudere / goedkopere versie
 
vanaf vandaag doet de kaart het al helemaal niet meer goed. Zelfs bij het BIOS scherm krijg ik allemaal strepen in het scherm.
Het lag dus sowieso aan de kaart. Ik heb hem teruggestuurd en om een nieuwe gevraagd.
Bedankt voor jullie hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan