• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vulgreep blokeren? of andere oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

POA2017

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2017
Hey Iedereen,

Ben nieuw hier en een leek. Door wat rond te neuzen op internet, fora af te schuimen is het mij gelukt om tot een mooi bestandje te komen voor op het werk.

Echter zit ik met een probleem. zoals je in het bestand kan zien zijn er meerdere voorwaardelijke opmaak per rij.

even kort uitgelegd als in de kolom product "ZTG" wordt geschreven dan moet gans de rij (A:K) oranje worden
bij TON groter of gelijk aan 250 moet de rij geel worden en in kolom Mail "OK" wordt gans de rij groen.

dit alles werkt zelfs als je de draaitabel gebruikt.

maar nu komt het probleem (zelfs bij een beveiligd blad) Als je bv een waarde invult en je verschuift die cel of neemt de vulgreep vergaat de voorwaardelijke opmaak.

Nu voor mij zelf is dat niet z'n probleem ik weet hoe het werkt maar dit bestand word dagelijks gebruikt door mezelf en mijn collega's bijgewerkt en opgeslagen.

Dus u kan zich wel inbeelden dat na 1 werkdag heel dat bestand en dus de voorwaardelijke opmaakt volledig naar de knoppen is.

na wat zoeken had ik gevonden dat je bij opties geavanceerd de vulgreep kunt uitzetten. echter is dit blijkbaar voor excel op mijn pc en niet op het bestandje.

dus wederom geen optie want dit bestand komt op een server te staan zodoende alle collega's eraan kunnen.

kan er iemand helpen aub?Bekijk bijlage 305959

Ik kan de bijlage niet openen, graag een excelbestand plaatsen.

@SjonR Blijkbaar doe ik iets fout want ik voer het excel bestand in maar krijg steeds Bijlage 305959 ?

Je kan onderstaande codes in Thisworkbook plaatsen.
De vulgreep wordt uitgeschakeld op elke Pc waarop het bestand wordt geopend.

Bij het sluiten gaat die instelling terug op het gebruik van de vulgreep.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Application.CellDragAndDrop = False
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
 Application.CellDragAndDrop = True
End Sub

Nb.
Excel bestand opslaan als Excelbestand met macro's.
Of het zal werken op gedeelde bestanden is maar de vraag, Vba en gedeelde bestanden gaan vaak niet samen.

Misschien beter om het Activate en Deactivate event hiervoor te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan