• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vulgreep meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAwesome

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Hoi allemaal,

In blad1 wil ik een totaallijst maken van oppervlaktes. In blad2 staat in cel C1 de omschrijving van het eerste object, in cel C4 staat dan de oppervlakte. In blad3 staat dan weer in dezelfde cellen de omschrijving en oppervlakte van object twee.

Weten jullie hoe ik in blad1 een totaaltelling kan maken van alle objecten met de omschrijving erbij? Het is gewoon een simpele verwijzing maar wel over meerdere tabbladen. Ik heb al een en ander geprobeerd door bijv. de tabbladen te selecteren en dan de cell erachter te zetten (dus: ='blad2:blad50'!C1) maar dan krijg ik de foutmelding #VERW!, ook wanneer ik hem sluit als matrixformule. Ik weet dat het mogelijk is om op deze manier waardes van verschillende tabbladen op te tellen met een SOM functie (=SOM(blad2:blad50!C4)), maar een verwijzing doortrekken lukt niet.

Ik hoor graag wat mogelijk is.

Groeten

Een totaaltelling van alle omschrijvingen, wat bedoel je daar mee?
Optellen kun je alleen getallen, niet tekst.
Plaats een voorbeeldbestand met het gewenste resultaat, dan weet de lezer waar je het over hebt.

Typ in blad1 in C1:
Code:
=INDIRECT("blad"&KOLOM()-1&"!C1")
en kopieer met de vulgreep naar rechts.
De overige waarden die je wil gaan op overeenkomstige wijze.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Dat is wel een handige functie. Wel eens van gehoord maar nooit meer gewerkt.

Ik vraag me alleen af hoe het werkt als de tabbladen niet allemaal Blad1, blad2, blad3 etc. heten maar als ze allemaal anders heten, bijvoorbeeld: BOO, DYO, KAO, POI. Dat laatste is namelijk meer het geval bij mij. Blad1, blad2 en blad3 was even voor het gemak.

Enig idee?

Jazeker heb ik daarover een idee, ik weet wel hoe dat kan.
Je kunt nl. ook de bladnaam in een cel weergeven en er dan mee werken. Maar als je weinig ervaring hebt met Excel raad ik je dat niet aan. Zoek maar eens op dit forum met als zoekopdracht 'bladnaam', dan zie je hoe dat kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan