• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vulgreep slepen zonder muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbeegee

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Berichten
10
Als ouderwets toetsenbord gebruiker ben ik op zoek of het mogelijk is om reeksen op te rekken zonder de muis te gebruiken.
Dus als je in een cel "ma" invult kan je met je muis het + je aan de rechteronderzijde van de cel slepen / doorvoeren zodat de volgende cellen di, wo, do, vr bevatten.
Weet iemand hier een truc/tip voor om dit enkel met het toestenbord te doen?
 
Hier staan een heleboel sneltoetsen, misschien staat ie er tussen
 
Handige link. :thumb:
Er staan wel iets in waarvan ik denk dat dat het is maar mijn excel onthoud mijn instellingen niet.:
Ga naar BEWERKEN>DOORVOEREN>REEKS... Daar kan je kiezen voor automatisch door voeren.
Met Ctrl D zou je dit naar beneden moeten kunnen doorvoeren(Ctrl R voor naar rechts)
Dus: A1 bevat "ma" Ik selecteer A1-A5 en druk op Ctrl d
Nu komt er in alle cellen dezelde waarde: ma
Het lijkt erop als ik deze optie selecteer en OK druk dat deze instelling niet wordt onthouden. Ik kan hem daardoor ook niet testen. Misschien rechten kwestie?
Kan iemand anders dit testen?
 
Ben iets wijzer.
Het doorvoeren werkt wel als je vantevoren de cellen geselecteerd heb. Alleen de standaad optie staat altijd op linear. En het vinkje voor Trend staat uit.

Mijn NIEUWE vraag is dus hoe je deze waarde (Trend) standaard aan krijgt?
 
Hoi,

Welke Excel-versie 2003 of 2007 .... of een 'ouwere' ....
 
Hoi,

Je bedoelt waarschijnlijk niet 'Trend' maar 'Automatisch doorvoeren'

Als A1 "ma' bevat.

- met pijltjestoets in A1
- Shift-Pijltjestoets naar beneden: selecteer de reeks.
Nu:

Alt > W > D > K > Tab > Tab > O (de letter dus) > Enter.

Na het selecteren van de reeks kan je de macro-recorder starten, hieraan (bijvoorbeeld) de toetscombi Ctrl-D toewijzen) en deze handelingen opnemen
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik zat even te stoeien met een rijtje getallen ipv dagen en dan krijg je met trend iets betere resultaten. Helaas werkt dit weer minder goed met dagen.
De optie om dit op te nemen zal ik zeker eens proberen. Ik zie nu ook opeens nog andere mogelijkheden daarmee. Maar daar zal ik jullie met andere vragen mee uitdagen.
Ik zal het register eens doorzoeken of er een sleutel is om deze waarde standaard op "Automatisch doorvoeren'' te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan