• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vullen van cellen obv Formule of Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
65
Hallo,

Voor het vullen van een journaalpost vanuit brongegevens gebruik ik altijd gewoon een formule maar nu heeft het bronbestand soms meer dan 20.000 regels en wordt het Excel sheet met alle formules in deze 20.000 regels wel erg groot, zelf wanneer de brondata er nog niet in staat.

Heeft iemand een idee hoe dit te voorkomen is? Zijn de velden middels een VBA code te vullen. Er mag echter niets in de cellen worden weergegeven als er geen data in de cel geplaatst wordt, dit i.v.m. het inlezen van de boeking in een boekhoudprogramma.

Bijgaand een stukje van het sheet zoals ik dat tot op heden heb gebruikt.
 

Bijlagen

  • Vullen obv macro.zip
    6,5 KB · Weergaven: 32
Macro voor inlezen brondata

Hallo S.Teeling,

Interessante kwestie.
Ik wil hier graag naar kijken maar zou meer geholpen zijn met een stukje bronbestand.
Samen met je opzet voor de journaalpost moet hier uit te komen zijn.
wil je een klein stukje bronbestand uploaden?

groeten,
Verary
 
Bron gegevens

Hallo, de bron gegeven zoals ik deze in Excel importeer staan in de linker kolom van het sheet, onder de oranje kop.
 
Bijlage met bronbestand

Hallo S.Teeling

Ik bedoelde een origineel stukje. Het stukje in de bijlage bij de oorspronkelijke post is al bewerkt, nietwaar?

Groeten,
Verary
 
Dag S,

Bedoel je iets als deze bijlage?

Gegroet,

Axel.
 

Bijlagen

  • Vullen met macro.zip
    14,4 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan