dejongetje
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 sep 2006
Beste lezers,
Ik probeer al lange tijden via 1 formulier een aantal aan elkaar gerelateerde tabellen te vullen.
Hoe moet ik dit doen ? Ik heb me werkelijk al verscheidene keren helemaal lam gezocht, maar vind net niet de clue.
Voorbeeld :
Ik heb tabel a met velden als voornaam en woonplaats
Tabel b met een veld woonplaats.
1 op veel relatie gelegd van woonplaats (1) naar voornaam (veel)
Nu wil ik heel simpel via 1 formulier gewoon gegevens invoeren, zodanig dat als er een waarde nog niet bestaat in de tabel woonplaatsen, en als hij wel bestaat dan gebruik te maken van de reeds bestaande woonplaats.
Het uitgangspunt is dat er geen enkele data in 1 v/d tabellen aanwezig is.
Het moet toch kunnen om vanaf scratch een database te vullen op deze manier ?
Ik bedoel, dit is waar het relationele principe om te doen is.
Ik heb diverse keren met formulieren en subformulieren zitten stoeien, maar dan lukt het nog niet.
Ik probeer al lange tijden via 1 formulier een aantal aan elkaar gerelateerde tabellen te vullen.
Hoe moet ik dit doen ? Ik heb me werkelijk al verscheidene keren helemaal lam gezocht, maar vind net niet de clue.
Voorbeeld :
Ik heb tabel a met velden als voornaam en woonplaats
Tabel b met een veld woonplaats.
1 op veel relatie gelegd van woonplaats (1) naar voornaam (veel)
Nu wil ik heel simpel via 1 formulier gewoon gegevens invoeren, zodanig dat als er een waarde nog niet bestaat in de tabel woonplaatsen, en als hij wel bestaat dan gebruik te maken van de reeds bestaande woonplaats.
Het uitgangspunt is dat er geen enkele data in 1 v/d tabellen aanwezig is.
Het moet toch kunnen om vanaf scratch een database te vullen op deze manier ?
Ik bedoel, dit is waar het relationele principe om te doen is.
Ik heb diverse keren met formulieren en subformulieren zitten stoeien, maar dan lukt het nog niet.