Wél verbinding, maar geen internet en e-mail!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

c.c.f.vandongen

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
35
Ik maak gebruik Win XP Home, heb wel verbinding op de pc (ADSL, Wanadoo Go), maar kan niet internetten en e-mailen. Voor het geval dit helpt bij de oplossing: ik krijg bij het updaten van AVG (virusscanner) de melding "the server cannot be converted to the IP address".

Overigens is het vreemd omdat dit van het ene op het andere moment is ontstaan, nadat de laatste update van Zone-alarm is gedownload. De pc heeft het altijd normaal gedaan. Inmiddels heb ik alle instellingen gecheckt, virusscanner en firewall gedeïnstalleerd, gereset, alle verbindingen ontkoppeld en opnieuw aangesloten, IP adres handmatig ingevoerd en automatisch laten toewijzen etc.

Wat is hier aan de hand? Is er een oplossing?
 
zonealarm verwijderen? Bij mij hield het ontiegelijk veel tegen!
 
Je hebt wél verbinding, geen internet en e-mail?

En waaraan kan je zien dat je wel verbinding hebt? Krijg je een ipadres toegewezen? (ga daarvoor naar start - uitvoeren - typ "cmd" - typ "ipconfig". Wat voor IP-adres krijg je daar terug?
 
Klik met de rechtermuis op de in de taakbalk knipperende schermpjes, klik vervolgens op status en je ziet dat je verbonden bent (en de tijd die verloopt) en je ziet onder ondersteuning het IP-adres (10.0.0.1), subnetmasker (255.255.255.0) en standaardgateway (10.0.0.138).
 
DNS-server probleem? probeer eens handmatig een dns server te gebruiken...
 
Nu heeft de DNS-server dezelfde waarde als de standaardgateway (10.0.0.138). Moet ik het IP-adres automatisch laten toewijzen en handmatig de DNS-server ingeven? En zoja: welke waarde dan?
 
Denk toch dat er een setting in Zonelab niet goed zit.
Als je die uit zet is het dan opgelost ? Als dat namelijk zo is dan weet je dat het in de configuratie zit.

DNS problemen zitten meestal in het al dan niet kunnen pingen op ip adres en www adres.

Volgens mij ben je nu de hele boel aan het wijzigen wat misschien niet nodig is.
 
Geef dan svp even een uitdraai van ipconfig /all en plaats die op het forum
 
Geplaatst door upsidaisy

DNS problemen zitten meestal in het al dan niet kunnen pingen op ip adres en www adres.

Als het aan de dns server ligt kan je wel naar IP's Pingen maar niet naar 'namen' als ww.google.nl.

Dns zorgt voor de vertaling van www.adres.nl naar 218.14.211.78 bijvoorbeeld...
 
Geplaatst door bultje21


Als het aan de dns server ligt kan je wel naar IP's Pingen maar niet naar 'namen' als ww.google.nl.

Dns zorgt voor de vertaling van www.adres.nl naar 218.14.211.78 bijvoorbeeld...

Ja,dat zeg ik !
 
Geplaatst door bultje21


Nee je zegt dat je niet naar ip kan pingen en niet naar www.adres.nl

Maar als je dns het niet doet kan je nog wel naa ip pingen, maar niet naar www.adress.nl

DNS problemen zitten meestal in het al dan niet kunnen pingen op ip adres en www adres.
volgens mij weet jij niet wat deze regel betekend:rolleyes:
 
Geplaatst door bas9

het al dan niet kunnen pingen op ip adres en www adres.

Betekent dit volgens jou dat ze wel op ip kunnen pingen?

Aparte manier van zeggen.. Vooral die >> en << tussen ip adres en www...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan