W 2000 sluit niet helemaal af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb W 2000 opnieuw geinstalleerd.

Als ik nu wil afsluiten dan moet ik zelf de computer uitzetten terwijl dat voorheen vanzelf ging.
(ik krijg nu de melding: U kunt de computer uitzetten)

Hoe los ik dat op ?

Jacco
 
Geplaatst door DaDoctor
acpi = Advanced Configuration & Power Interface
Nog niet duidelijk genoeg.:rolleyes:
Je kan er beter bij vertellen waar iemand dat kan vinden bijvoorbeeld.
Dan kan iemand er wat mee.;)


Jacco,
Waarschijnlijk is in je Bios de APM(advanced power managment) niet ingeschakeld.
Daar vind je ook de ACPI deze moet ook ingeschakeld zijn.
Controlleer daar de instellingen even van.
Staat denk ik onder Power Managment setup(award bios) het kan iets anders omschreven zijn als je een andere merk Bios hebt.
 
Laatst bewerkt:
ACPI moet ingesteld zijn in de energieopties van het configuratiescherm (vinkje)
(ondersteuning voor geavanceerd stroombeheer)

Powermanagement moet ingesteld worden op auto in de bios.

is't nu goe m@rio??
 
Geplaatst door DaDoctor
ACPI moet ingesteld zijn in de energieopties van het configuratiescherm (vinkje)
(ondersteuning voor geavanceerd stroombeheer)
Ben M@rio wel niet,
maar dit is een beter antwoord.:thumb:

Alleen dit vinkje vind je volgens mij niet in Win2000.
Draai ook win2000 en kan het niet vinden.
Ik dacht dat het wel in WinXP voorkwam.
 
afsluiten windows 2000

2 dingen die je kan proberen ten eerste een tip uit PCM die zegt het volgende open apparaatbeheer (configuratiescherm, presaties en onderhoud, systeem, op het tabblad hardware) en kies in het menu beeld voor de optie verborgen apparaten weergeven.
spoor in die lijst ''nt apm/legacy-ondersteuning'' op en activeer het stuurprogramma ''nt apm/legacy interface node.

ten tweede bij mij zelf was het automatisch gegaan nadat ik windows 2000 had geinstaleerd terwijl ik bij de installatie had opgegeven dat de schijf als fat32 geconverteerd moest worden bij mij was dat denk ik de oplossing alhoewel ik het niet zeker weet is dat het gene geweest wat ik nou eens anders had gedaan (meestal koos ik voor ntfs) en nu sluit hij wel netjes af

opm het 1ste bovenste geld in principe voor windows xp maar aangezien xp gebaseerd is op 2000 heb je grote kans dat het ook voor 2000 geld veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan