W-LAN aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
186
Hoi,

Ik zit met het probleem dat ik niks weet van netwerken, ik heb ook geen ervaringen met standaard LAN.

Thuis heb ik een vaste pc met win XP pro met een smc 11mbs usb wireless adapter.

De andere computer is een laptop van asus met tevens ook win XP pro met een ingebouwde w-lan adapter.

Het resultaat wat ik wil proberen te bereiken is dat ik in de zomer buiten zou kunnen zitten met mijn laptop en bestanden kan delen met de vaste pc en ondertussen ook via de vaste pc een internet verbinding kunnen maken.

enkel alleen bij de laptop is er software bijgeleverd voor de instellingen (asus wlan control center), de software voor de vaste pc werkt niet onder win xp.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zonder ook maar een stap vooruit te komen.

wie zou me kunnen helpen???

thanks alvast, eric

_______________
www.ericdejong.tk
 
Wireless accespoint

Je hebt ook een wireless accesspoint nodig op je hoofd PC. En je zal een proxyserver programma moeten installeren op de hoofd PC als je dan op je laptop wilt kunnen internetten via de verbinding van de hoofd PC.

Je kan beter een wireless router/accesspoint kopen, vb: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=288. Dan kan je bestanden delen en internetten als de hoofdPC aan staat en anders alleen internetten. Heb je ADSL dan zijn er ook wireless router/accesspoint/adsl-modems combinatie-apparaten. Kijk eens bij Draytek dan. Controleer wel eerst of het compatible is met je provider.

Stappen na de hardware: netwerk-wizard + bestanden delen. Bekijk daarvoor per map eigenschappen/delen en vink het nodige aan.

mvg,

Jelle
 
Een access point is wel beter, maar niet noodzakelijk.