w-lan verbinding voorrang geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

romasena

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hallo,

hoe geef de w-lanverbinding verbinding voorrang op de lan verbinding, zodat ik snellere download snelheid heb op mij laptop. Bij het downloaden heb ik op dit moment hogere downloadsnelheid op mijn ouwe desktop terwijl mijn laptop gezien de specificaties betere prestaties zou moeten leveren. Moet ik wellicht in de instellingen van de router de w-lan voorrang geven. Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Internet provider: Telfort
Router model: Zyxel 2602-hw-d1a

gr Robert

In die router moet u kijken bij het punt 'Bandwith management'. U kunt daar per- ip een bepaalde snelheid instellen. Elke aangesloten PC heeft zijn eigen ip-nummer.

Waar u daarbij wel op moet letten is dat die ip-nummers dynamisch toegekend worden. Als u de router een keer aan/uit zet is de kans groot dat die (interne) ip-nummers veranderd zijn. Om die reden is het in deze situatie beter om elke aangesloten pc zijn vaste ip-nummer toe te laten kennen. Ook dat doet u in de router.

Maar dan even dit: een Wlan-verbinding is altijd trager dan een LAN-verbinding, ook al heeft u de meest geavanceerde super PC/laptop gekocht.
Daarom denk ik dat het afknijpen van de PC met LAN-verbinding en hogere prioriteit aan de PC met WLAN geven dit probleem niet oplost.

Wellicht kunt u overwegen de WLAN te vervangen door een Powerlan connectie (internet via het stroomnet). Dat geeft veel meer bandbreedte dan een WLAN.

Bedankt voor je reaktie. Ik was inderdaad al op die plek binnen de settings van de router geweest.
Ik had al de indruk dat ik daar de settings in het voordeel van mijn laptop in moest stellen.
hij vraagt trouwens niet om ip adres , maar er wordt simpelweg onderscheid gemaakt tussen w-lan en lan.
Als ik de w-lan voorkeur geef knijp ik de snelheid van de lan wel heel erg af.
Dus uiteindelijk gekozen om ze in oorspronkelijke settings te setten.
Wel de firewal van de router uitgezet, waardoor ik wel zo'n 200 kbs in snelheid win.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan