W XP Home installeren over fabrieksinstellingen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoingrid

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Berichten
258
Op mijn Notebook (Acer, Aspire 2001) wil ik een nieuwe WXP Home NL gaan zetten.

Heb via menu geprobeerd te formatteren, maar dan geeft hij aan dat dit niet kan.

Heeft misschien iets te maken met de instellingen zoals Acer die erop heeft gezet?

Hoe krijg ik mijn harde schijf nu leeg,zodat ik een andere WXP erop kan zetten? Dan moet ik hem toch eerst formatteren om hem helemaal "leeg te trekken"??
 
Zorgen dat je kunt opstarten vanaf cdrom. Dus in de bios aanpassen.
CD van xp erin en opstarten.
Dan goed lezen, partities verwijderen en opnieuw aanmaken.
Dan opnieuw formatteren en installeren.
gewoon goed lezen in die mooie blauwe schermen.
Zorg er wel voor dat je even alle drivers voor je notebook ophaalt bij acer.
 
Geplaatst door puppie
Zorgen dat je kunt opstarten vanaf cdrom. Dus in de bios aanpassen.
CD van xp erin en opstarten.
Dan goed lezen, partities verwijderen en opnieuw aanmaken.
Dan opnieuw formatteren en installeren.
gewoon goed lezen in die mooie blauwe schermen.
Zorg er wel voor dat je even alle drivers voor je notebook ophaalt bij acer.

Wat bedoel je precies met alle drivers ophalen?? Is dat voor of na het installeren van WXP Home???
 
Je hebty natuurlijk je drivers nodig, dus die moet je of even ophalen bij acer, of via cds die je van acer hebt. Dit kun je na installatie doen, tenminste, als je je drivers voor je lan verbinding al wel geinstalleerd hebt, anders kom je het internet niet op natuurlijk. Je kan het eventueel ook ervoor doen natuurlijk, maar zet ze dan wel op een schijf waar niks overschreven wordt
 
Acer werkt met repair schijven dus je kunt vanaf deze schijven de heleboel er opnieuw opzetten.
Ze werken met een image die op een verborgen partitiestaat op je notebook.
 
de drivers kun je niet van de herstel cd van acer halen.
Dan wordt alles weer in de fabrieksinstelling gezet en dat wil de vraag steller volgens mij niet.
Drivers zou ik voor de tijd ophalen bij acer en op een cd zetten.
Als je zelf een cd van xp heb haal dan voor de tijd ook even sp2 binnen.
Anders is het 1 keer het internet op en jebent besmet met de vreselijkste rommel.

En als je alleen maar met een nieuwe windows wilt beginen maar het mag dezelfde zijn als die er nu opstaat dan zou ik de herstelschijf van acer gebruiken.

Zelf heb ik drie laptops van het merk acer en deze zijn allemaal opnieuw geformatteerd want ik wilde namelijk ntfs hebben inplaats van fat.
Dus had ik aan de herstel schijfen niks. de nieuwste is va het type aspire 1804 wsmi
 
Geplaatst door puppie
de drivers kun je niet van de herstel cd van acer halen.
Dan wordt alles weer in de fabrieksinstelling gezet en dat wil de vraag steller volgens mij niet.

Dat zeg ik ook niet, maar er zitten ook cds bij met alleen drivers als het goed is
 
Dan zul je moeten kijken wat voor hardware er inzit daarvan de drivers moeten downloaden en dan partities verwijderen en opnieuw aanmaken dit kan vanaf de winxp cdrom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan