W10 verdwenen na herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Groot probleem , na het terugzetten van een back-up ( aomei ) ben ik w10 kwijt . Heb bij het terugzetten niet goed opgelet .
Waarschijnlijk de c-schijf met de c-schijf overschreven .

Als ik de pc aanzet krijg ik uiteindelijk een scherm met 4 keuzes .
Doorgaan , Ander besturingssysteem , Problemen oplossen en de pc uitzetten . Wat ik ook probeer niets werkt .

Nu heb ik wel een back-up van de c-schijf op een externe schijf staan

Hoe maak ik de pc weer werkend ?
Alvast mijn dank

Nee niet gevolgd , door de zon kon ik het scherm niet goed zien en dus op de verkeerde knoppen gedrukt .
Systeem herstel werkt ook niet heb geen herstelpunt en via de F11 knop kan ik een fabrieksherstel doen echter ook dit werkt niet .

Hallo ,
Heb een herstelschijf voor w10 gedownload en een herstelschijf van aomei en na veel proberen zag ik ineens windows 10 opstarten vanuit een back-up . Dus de pc doet het weer , maar er is nog wel wat mis .
De back-up schijf D van 1 TB zie ik niet meer .
Heb wat fotoos bijgevoegd .
Op de eerste hoe het was .Naamloos.gif

Nu ziet het er zo uit .
Naamloos 1.png

Naamloos 2.gif

Wat moet ik doen ?

De back-up schijf D van 1 TB zie ik niet meer.

Die is volgens mij helemaal opgedeeld in talloze partities. Zou maar even wachten voor je verder gaat. Mogelijk dat Lange Pier een antwoord heeft.

Lijkt mij ook , weet niet hoe dat komt .

Maar hoe nu verder ?

Maak met Aomei een Linux bootable USB stick (als je die nog niet hebt) en boot ermee via de Bios Boot Selector, kan even duren voordat het back-up programma start, doe het wel met de externe schijf eraan in een USB 2.0 poort om de back-up te zien.
Haal voor de zekerheid die schijven eraf waar niet W10 op staat, kun je de bootschijf gelijk aan de eerste sata poort hangen en zet de back-up terug.

https://www.backup-utility.com/help/create-bootable-disk.html
Welke BBS toets het is is afhankelijk merk mobo.
https://www.desertcrystal.com/bootkeys

Laatst bewerkt:
Ik kan je daar niet verder mee helpen, want ik heb daar geen ervaring mee. Belangrijk is de vraag of daar gegevens op staan.
Er is in die tools Merge aanwezig en dat is samenvoegen. Ik zou geen risico nemen en nog even wachten op iemand die verstand heeft van deze materie (schijfbeheer/partities).

edit:
Lange Pier heeft advies gegeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan