w2k boot niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan

BOFH
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb het opgegeven ... na uren ploeteren en div. websites/manuals gelezen te hebben .probeer ik het ook een keer ...wie kan me helpen ?

ik heb hier een w2k machine die na een cd-boot van een foute cd niet meer opstart ....

ik heb het zover gekregen dat de machine wel van een floppy opstart, maar als die eruit is krijg ik ...ntldr missing press ctrl-alt-del ...
wie o wie weet hoe ik mijn machine weer zover krijg dat ie uit zichzelf weer opstart zonder flop ?

btw als ik opstart met de w2k cdrom .. optie Repair manual .. ziet hij mijn schijf niet daar heb ik ook niks aan.

sebastiaan

admin-helpmij

Hier kan je de bootbestanden vinden van w2k: http://members.lycos.nl/cerpinokus/2kbak.zip

Plaats deze in de root en start je systeem op. Als je in de console start met de w2k cd kan je de bestanden van flop kopieren met: copy a:\*.* c: (je blijft wel in de winnt directory in de console).

Na opstarten kan je met het attrib commando de attributen herstellen van de bestanden.

nope ...

ik heb dit al geprobeerd, ik heb er een andere hd ingehangen en daar deze bestanden vanaf gehaald, en op de bootflop gezet, daarna naar de originele hd gekopieerd maar nada niks noppes ..

seb

Is je MBR verpest? De optie "fix /mbr" via de console is nog een poging waard of heb je dit al gedaan? Welke cd heb je trouwens gebruikt die je systeem verziekte?

fixmbr werkt ook niet fixboot ook niet .....
het was een oude oem-installcd van win98 .. die boot en meteen win98 gaat installen ....

Ik heb w2k ook eens verziekt met een bootfloppy van 98, al is dit ook een paar zonder problemen gelukt. Waarom w2k in de helft van de gevallen dit niet gewoon kan repareren snap ik ook niet. Misschien heeft Pieter Arntz nog een helder idee?

dat wordt of de boel op nieuw installeren of gewoon systeemreparatie uitvoeren kom je wat verder tegen als je de stappen van win2k wilt installeren, wat je ook kan doen als je iemand hebt die win2k heeft draaien izz het bestandje dat je mist ntldr daarvan kopieren en op je eigen computer weer kopieren

maar voor de rest kun je er niks aan doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan