EvertJan
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2000
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- 2021
Ik heb een Pentium3 500 Mhz met 128 MB RAM.
Hierop heb ik zonder problemen Win98SE geinstalleerd.
Nu wil Win2K hierop installeren, maar dat lukt niet.
Ik heb uiteindelijk een schone start gedaan.
Dus eerst de HD geformateerd en daarna opgestart met een diskette van Win98 zodat ik in A: kom.
Toen naar mijn CDrom-station gegaan en daar op de CD van W2K de map I386 opgezocht. Vanuit deze map WINNT gestart.
Het gaat een hele tijd goed, voorbereiden, controleren, kopieren etc. totdat de PC voor de eerste keer herstart.
Daarna gaat hij de HD controleren en begint hij met het kopieren van de bestanden.
Hier gaat het echter fout. Na een bepaalde tijd geeft hij aan dat een bepaald bestand niet goed gekopieerd is.
Dit is steeds een ander bestand (3 x geprobeerd).
Na een "Enter" gaat hij weer terug naar de prompt.
Ik weet zeker dat de CD goed is (op andere PC gaat het wel goed: Pentium 2 met 64 MBRAM).
Bij Windows XP gebeurd hetzelfde.
Ik heb zowel de HD als het geheugen uitvoerig getest.
Geen fouten.
Wie weet raad.
groeten
Evert
Hierop heb ik zonder problemen Win98SE geinstalleerd.
Nu wil Win2K hierop installeren, maar dat lukt niet.
Ik heb uiteindelijk een schone start gedaan.
Dus eerst de HD geformateerd en daarna opgestart met een diskette van Win98 zodat ik in A: kom.
Toen naar mijn CDrom-station gegaan en daar op de CD van W2K de map I386 opgezocht. Vanuit deze map WINNT gestart.
Het gaat een hele tijd goed, voorbereiden, controleren, kopieren etc. totdat de PC voor de eerste keer herstart.
Daarna gaat hij de HD controleren en begint hij met het kopieren van de bestanden.
Hier gaat het echter fout. Na een bepaalde tijd geeft hij aan dat een bepaald bestand niet goed gekopieerd is.
Dit is steeds een ander bestand (3 x geprobeerd).
Na een "Enter" gaat hij weer terug naar de prompt.
Ik weet zeker dat de CD goed is (op andere PC gaat het wel goed: Pentium 2 met 64 MBRAM).
Bij Windows XP gebeurd hetzelfde.
Ik heb zowel de HD als het geheugen uitvoerig getest.
Geen fouten.
Wie weet raad.
groeten
Evert