w2k registry

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
894
Hallo, Ik hoop dat de vraag hier goed geplaatst is.

Mijn vraag gaat over het register van w2k. Ik ben daarin wat aan het rommelen, en nu kom ik bij de volgende Hkey uit:

HKEY_LOCAL MACHINE\hardware\description\system\central processor\0. Aan de rechter zijde van het scherm staat info over mijn processor. (Gaat om ~Mhz)

Als ik het aantal Mhz zou veranderen, verandert dit dan ook daatwerkelijk het aantal Mhz waarmee mijn processor loopt.(Misschien een domme vraag, maar toch.)? Als ik dit zou veranderen, loopt het systeem dan vast?

Heb een image klaarstaan, dus experimenteren is op zich geen probleem, maar het zou fijn zijn als iemand hier toch een antwoord/advies over heeft voor ik verder ga rommelen.

BVD,

Mavaros
 
Dat zou wel een leuke manier zijn om je systeem te overclocken :)

Alle informatie in HKEY_LOCAL MACHINE\hardware\ wordt tijdens het bootproces opnieuw opgebouwd door NTDETECT.COM, die de hardware van de computer in kaart probeert te brengen. Deze informatie speelt een rol in het vervolg van het bootproces, zoals het bepalen welke drivers er moeten worden geladen voor de aanwezige hardware.

Het is niet uit te sluiten dat ook andere programmas, buiten het boot-proces, gebruik maken van de info in HKEY_LOCAL MACHINE\hardware\. Ik zou dus maar lekker van deze settings afblijven. Het is een beetje zinloos om net te doen alsof je processor op 4 GHz draait, terwijl het in werkelijkheid 800 MHz is.
 
:D Hallo, Dit had ik ook wel een beetje verwacht, maarja toch eventjes vragen. Wie weet.

Iets anders, Kan iemand uitleggen waar ik op moet lettn als ik handmatig het register ga cleanen. Ik barst van de cleanprogjes die allemaal weer andere dingen verwijderen, maar toch weer vanalles laten staan. (Zo kwam ik reg-entrys tegen van een jaar oud, die ook al bijna een jaar niet meer op mijn systeem staan.) Ik weet dat ik onder de HKEY's ->software veel entry's kan deleten, en via F3 bij zoeken kom ik ook een heel eind.

In de lange getallen die in het reg staan kom ik soms ook nog reeds verwijderde zaken tegen. Kunnen die er zonder problemen vanaf.

Kortom, hoe kan ik het beste te werk gaan als ik handmatig het register wil opschonen???

MVG,

Mavaros
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan