[W2K3] Icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
323
Hallo,

Ik wil graag dat ik kan instellen welke icoontjes gebruikers krijgen als ze inloggen op het domein.
Hiermee bedoel ik het icoontje dat in menu start komt in Windows XP.

Gr. Bart
 
Zover ik weet is dat alleen mogelijk bij lokale aanmelding, dat is ook wel logisch, omdat een gebruiker die in het domein bestaat kan inloggen op de PC, zonder dat zijn/haar account op de PC staat.

sorry, ik had je verkeerd begrepen, negeer dit dus maar
 
Laatst bewerkt:
Snap ik je vraag goed dat je bedoelt dat je het Start menu wilt aanpassen?

Dat kan d.m.v. folder redirection in een groepsbeleid. Maak veiligheidshalve een 'vers' groepsbeleid ipv. te gaan hakken en zagen in een reeds bestaande.

De instellingen om een gecentraliseerd Start Menu in te stellen staan onder User Configuration -> Windows Settings -> Folder redirection.

Wil je voor iedereen hetzelfde start-menu, maak dan
1. Een gedeelde map op de server waar alle gewone gebruikers op lezen kunnen en jij kunt schrijven.
2. Maak op die gedeelde map een submap Programs of Programma's (afhankelijk welke taal de werkstations gebruiken, Engels of Nederlands), en kopieer vanuit een werkstation snelkoppelingen naar de gewenste programma's in die submap Programs/Programma's op de gedeelde map.
3. Verwijs via het groepsbeleid het Start Menu door naar die gedeelde map voor de gewone gebruikers.

Verder kun je standaard onderdelen van het Start Menu verwijderen via het groepsbeleid, onder User Configuration -> Administrative templates -> Start Menu and Taskbar, zodat bijv. alleen jouw start-menu overblijft dat je hierboven gemaakt hebt.

Zie bijlages.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • startmenu_policy.JPG
    startmenu_policy.JPG
    39,7 KB · Weergaven: 57
  • startmenu_map.JPG
    startmenu_map.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 60
  • menu_start_beperken.JPG
    menu_start_beperken.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Bovengenoemde link geeft informatie over het instellen van Roaming profiles (in het NL ook wel Zwervende profielen genoemd).
Het gaat niet over (het standaardiseren van) het Start Menu voor gebruikers.

Tijs.

Aha!? :confused: En heb je dan ook iets verder doorgelezen in het verhaaltje??
bv.
work has been pretty stressful; we want them to have some fun, so let's pin FreeCell to their Start menu. Start by creating a dummy user account called acct_template or something similarly descriptive (the account's profile will be the template for the accounting department users' profiles). Now use this account to log on to any computer that has a similar hardware configuration to machines used by the accounting department, and pin FreeCell to the Start menu:

Waarschijnlijk niet!!
:thumb:

ps. :D start menu is bovendien onderdeel van het profiel..
 
Laatst bewerkt:
@Zippe: Ik snap nu de richting waarin jij denkt: Een gestandaardiseerd zwervend profiel samenstellen met een Start Menu.

Wat ik daar een nadeel van vind is:
1. Vergelijkbare hardware moet zijn geïnstalleerd op elk werkstation
2. Het vereist het kopieren van profielen (of minstens het Start Menu-deel ervan) naar meerdere gebruikers, zodra je een andere inhoud wilt van dat Start Menu. Dit kan wel eventueel geautomatiseerd worden. Het aanpassen van een zwervend profiel terwijl de gebruikers zijn ingelogd kan leiden tot synchronisatieproblemen, met in het slechtste geval het moeten terugzetten van het standaard/template profiel als het misgaat. Problemen verwacht ik overigens niet bij slechts het aanpassen van de map Start Menu, wel bij het aanpassen van andere onderdelen van het profiel.

Evengoed geef ik toe de bedoeling van je tip niet begrepen/gelezen te hebben, en de methode kan, voor wat betreft de Start Menu map, relatief veilig werken voor de topic-starter.

Dus :thumb: en mijn excuses voor Zippe. :)

Tijs.
 
Het voordeel is dat je voor het copieren van een profiel niet perse zwervend hoeft te zijn.. :)

Dat kan ook met locale profielen.. ;)

Excuus was niet nodig, ik ben hier ook om te leren.. :thumb:

spank you..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan