[W2K3] Printers

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
323
Hallo,

Als ik bijv een printer wil toevoegen (netwerk) dan klik ik op printertoevoegen enz. netwerkprinter. Maar als ik dan wil zoeken naar een printer kan hij alleen in de AD zoeken en niet over het hele netwerk. Hoe is dit op te lossen?

Gr. Bart
 
Maak je geen vergissing? Zie bijlage.
Alleen als je de bovenste optie selecteert, dan wordt in de Active Directory gezocht. Klik je het bolletje in het vakje eronder, dan kun je (door verder alles leeg te laten) door je domeinen en werkgroepen bladeren naar die servers/werkstations die een printer delen.
De gedeelde printers worden dan weergegeven bij elk werkstation/server door op het plusje dat 'er aan hangt' te drukken. Selecteer dan de printer die je hebben wilt.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • netwerkprinter_toevoegen.JPG
    netwerkprinter_toevoegen.JPG
    38 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
@dnties,

Ik heb het nogmaals gedaan zoals jij zei, maar hij vind dan geen printers in het netwerk. Ook een gewone netwerkprinter ziet hij niet. Wat is het probleem?

Want ook bij Mijn Netwerklocaties zie ik geen computers!!

Gr. Bart
 
Wat bedoel je met een 'een gewone netwerkprinter' ? Een printer die via een IP adres aan het netwerk hangt? Je zou een printer kunnen toevoegen door naar printers & faxapp, toevoegen en dan bij de lokale poort het volledige adres van de printer in te vullen, bv \\mijnpc\hp2100 (als deze zo geshared staat). Nu moet PC mijnpc natuurlijk wel onderdeel van het domein zijn, anders heb je vanaf de server geen toegang.

Ook netwerkprinter zul je moeten toevoegen als lokale printer (op TCP/IP poort) en daar dan het IP adres opgeven.
 
Doe het eens concreter:

Stel: Een werkstation met de naam WKS1 deelt een printer, onder de share-naam HPLJ1.

Vul dan eens rechtstreeks in in het door mij aangegeven veldje bij Printer Toevoegen: \\WKS1\\HPLJ1

Of een ander voorbeeld (server die printer deelt):

Stel: Een server met de naam SERVER1 deelt een printer, onder de share-naam HPLJ1

Vul dan eens rechtstreeks in in het door mij aangegeven veldje bij Printer Toevoegen: \\SERVER1\HPLJ1

Kijk of dat werkt. Werkt dat niet dan heb je een browse-probleem op het werkstation van waaruit je de koppeling met de netwerkprinter wil maken.

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan