W3 opgespoorde html fouten in mijn site??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
W3 heeft 25 html fouten in mijn site ontdekt, maar ik weet niet hoe ik ze kan verwijderen. Ik vraag me af of ik de teksten gewoon straffeloos kan verwijderen of dat er dan allerlei enge dingen gaan gebeuren. Hoe ga ik zorgvuldig hiermee om; hoe pak ik het aan om de fouten goed te verwijderen?

kijk eventueel op mijn site; http://www.stapvooruit.nl

Bijlagen

Deze regel in alle documenten boven de header plakken:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

In boven1.htm bij de eerste tabel:

height="40"

veranderen in:

style="height:40px"

In middden.htm en index.html het javascript beginnen met:

<script type="text/javascript">

en in midden.htm onder <p>Friday, 11-03-2005 11:44</p> dit weghalen:

<p><font color="#5E07AB"> </font></p>

Als je dat gedaan hebt houd je alleen de errors nog over van de frameset code. Die kun je wel oplossen maar is erg veel werk.

Max, volgens mij heb ik precies gedaan wat je zei maar de tweede controle had hetzelfde effect als de eerste en noteerde 25 fouten. Heb ik jouw aanwijzingen dan toch verkeerd verwerkt, of heb je ze om een andere reden gegeven?

Geplaatst door Malicka
Max, volgens mij heb ik precies gedaan wat je zei maar de tweede controle had hetzelfde effect als de eerste en noteerde 25 fouten. Heb ik jouw aanwijzingen dan toch verkeerd verwerkt, of heb je ze om een andere reden gegeven?
Je moet die doctype hélemaal bovenaan zetten.. in de index.html dus ;)

Verder moet je "<script language="JavaScript">" vervangen door "<script type="text/javascript">" (in de index.html)

Verder moet je de hele "body"-tag weghalen, want het is óf frames, óf een body ;)

Om al die frame-fouten weg te halen zal je even moeten googlen denk ik.. :)

De doctype regel moet in alle htm documenten als eerste opgegeven nog boven de <html> tag.

Daarnaast heb je de <script type="text/javascript"> toegevoegt in plaats van vervangen van <script language="javascript">. <script language="javascript"> moet je weghalen. Als je een javascript in je pagina opneemt dan begin je die altijd met:

Tevens zag ik dat je in midden.htm een javascript hebt ingevoegt waar ook 14 W3C problemen in zitten.

Laatst bewerkt:
aaajeetee,

body en frames in een pagina kan wel, sterker nog het heeft als doel dat mensen die een browser gebruiken die geen frames ondersteunt er toch een boodschap verschijnt. Alles wat je namelijk tussen die body tags zet kunnen deze browser dan namelijk nog wel lezen.

Ik geef toe dat het redelijk achterhaald is, maar het is niet foutief.

hoewel ik dol ben op bos zie ik het nu door de bomen niet meer. Jullie geven vast uitstekende tips en adviezen maar ik zie niet waar ik ze precies moet uitvoeren. Het liefst zou ik de hele website opnieuw gaan maken en dan maar hopen dat ik nu echt meer kennis heb waardoor ik minder fouten zal maken. Wat zal ik doen?

Hi Malicka,

geen paniek, je hoeft niets opnieuw te doen. Gewoon op je gemakje punt voor punt de items oplossen.

Stap 1:

In alle html documenten die je gebruikt voor je website moet deze regel helemaal boven aan staan. Dus als allereerste. Kijk voor inspiratie eens in de bron van deze pagina, daar zie je die regel ook als eerste staan en daarna pas de pagina zelf. Deze regel geeft de browser informatie over de wat de browser kan verwachten.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Stap 2:

Alle javascripten die je gebruikt in je pagina's zijn ingesloten door script tags:

<script language="javascript">
function MijnFunctie() {
if().....
}
</script>

Bij al je scripts moet je de openingstag aanpassen naar:

function MijnFunctie() {
if().....
}
</script>

Probeer dat eerst eens, als dat gelukt is laat het maar weten en dan gaan we verder met de rest.

Succes

dank! Ik ben weer bezig geweest om die allereerste regel (volgens mij) overal echt als eerste in te brengen, maar nog steeds krijg ik 25 fouten, dus blijkbaar is het weer niet goed. Dit keer had ik die regel niet na <html> gedaan zoals daarvoor. HTtrack is nog bezig met deze site om te zien waar die regel zit, dus nu gedwongen pauze;-)
Kijk jij eigenlijk op mijn site (http://www.stapvooruit.nl)mee om te zien of ik het goed heb gedaan?

Uiteraard anders kan ik je niet fatsoenlijk helpen...

Hier heb je een voorzet:

Dit zijn de correcte broncodes van:

onder.htm

<html>

<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#009900" text="#000000">
<font color="#5E07AB" size="4">Met vragen en/of opmerkingen kun je contact opnemen
via Contact.</font>
</body>
</html>

boven.htm
<html>
<head>
</head>

<body bgcolor="#33CCFF" text="#6600CC">
<div align="center">
<p><i><b><font size="6" color="#CC6600">STAP VOORUIT </font></b></i><font size="6" color="#CC6600">
<font color="#6C00D9">Coaching &amp;Counselling</font></font></p>
<p>&nbsp;</p>

</div>
</body>
</html>

links1.htm
<html>

<head>
</head>

<body bgcolor="#FF3300" text="#000000">
</body>
</html>

boven1.htm
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>buttons</title>
</head>

<body bgcolor="#FF9933" text="#6600CC" background="voetstap%20in%20zand.jpg" alink="#FF3300" vlink="#6600CC" link="#6600CC">
<div align="left">
<table width="100%" border="0" style="height:40px"
align="center">
<tr>
<td width="8%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="index.htm" target="_blank">Home</a></font></div>
</td>
<td width="11%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="coaching.htm" target="midden">Coaching</a></font></div>

</td>
<td width="13%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="counselling.htm" target="midden">Counselling</a></font></div>
</td>
<td width="13%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="doelstelling.htm" target="midden">Doelstelling</a></font></div>
</td>
<td width="13%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="groepswerk.htm" target="midden">Groepswerk</a></font></div>

</td>
<td width="9%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="locatie.htm" target="midden">Locatie</a></font></div>
</td>
<td width="16%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="voor%20door%20wie.htm" target="midden">Voor/door
wie?</a></font></div>
</td>
<td width="8%">
<div align="left"><font color="#9933FF" size="4"><a href="kosten.htm" target="midden">Kosten</a></font></div>

</td>
<td width="9%">
<div align="right"><font color="#9933FF" size="4"><a href="contact.htm" target="midden">Contact</a></font></div>
</td>
</tr>
</table>
<br>
</div>
</body>
</html>

index.html
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Stap Vooruit</title>
<script type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>
<frameset cols="56,956" rows="*" frameborder="NO">
<frame src="index%20icarusblauwtje.htm" name="links" frameborder="NO" scrolling="NO">
<frameset cols="896,54" rows="*" frameborder="NO">
<frameset rows="70,562" cols="*" frameborder="NO">
<frame src="boven.htm" name="boven" scrolling="NO" frameborder="NO">
<frameset cols="17,873" rows="*" frameborder="NO">
<frame src="links1.htm" name="links1" frameborder="NO" scrolling="NO">

<frameset cols="850,17" rows="*" frameborder="NO">
<frameset rows="75,455" cols="*" frameborder="NO">
<frame src="boven1.htm" name="boven1" frameborder="NO">
<frameset rows="431,41" cols="*" frameborder="NO">
<frame src="midden.htm" name="midden" frameborder="NO">
<frame src="onder.htm" name="onder" frameborder="NO" scrolling="AUTO">
</frameset>
</frameset>
<frame src="rechts1.htm" name="rechts1" frameborder="NO" scrolling="NO">
</frameset>

</frameset>
</frameset>
<frame src="rechts.htm" name="rechts" frameborder="NO" scrolling="NO">
</frameset>
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
</noframes>
</html>

Let wel: de frames zullen errors blijven geven, dat is erg veel werk. Ik heb voor je de titel ingevuld omdat er nog geen in staat. Kies er zelf een en vul die in. De javascript openings tag zie je nu ook hoe dat moet.

In je index.html dien je dit doctype te hebben:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

:cool:

bedankt heren! omdat ik momenteel een paar dagen de provicie uit ben, met mijn laptop geen verbinding kan krijgen en alleen bij mijn hotmail kan, kan ik de aanwijzingen even niet opvolgen. Ik hoop volgende week, dus na de paasdagen, weer van de partij te zijn.

groeten van malicka

Nog even ter verduidelijking: de w3c rapporten die jij opvraagt zijn alleen van de index.html file. Die errors zijn allemaal van de framesets. Alleen de doctype zit er nog tussen. De documenten die je in jouw frames ophaalt zitten hier dus niet bij.

poeh hey, dat is me wat! Gelukkig zijn er 'deskundige' hulpverleners hier op het forum die bereid zijn om er tijd en moeite in te steken, zoals jij! We komen er wel uit. Jammer dat ik er nu even niet bij kan.

inmiddels heb ik nogal wat aanpassingen gemaakt waardoor de website er wel héél anders uit ziet. Omdat het nu echt een puinhoop is, zal ik het hier voor het gemak maar even afsluiten. Tips en adviezen heb ik toegepast, maar nog zonder resultaat, al heb ik wel gezien dat ik meerdere lagen over elkaar had zitten en ik neem aan dat een groot deel van de 25 fout, daarmee had te maken.

Iedereen die heeft gereageerd wil ik nog een keer hartelijk bedanken;bedankt!

Hoi Malicka,

succes met je verbouwde site. Een tip: FireFox kun je aanvullen met een extensie die W3C problemen meteen weergeeft in de status balk per pagina.

Dat werkt eenvoudig om problemen te zoeken, tevens krijg je tips in welke richting je moet zoeken om de oplossing te vinden.

MAX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan