w32.alcra.f

Status
Niet open voor verdere reacties.

anmilh

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
ik heb het virus w32.alcra.f en ik vroeg me hoe ik die van mijn computer af zou kunnen halen.

ten eerste... heb je een virusscanner ?
ten tweede , weet je wat 'veilige modus' wil zeggen ? (druk op F8 voor het opstartscherm van windows)
ten derde... is je virusscanner up to date ?

maak het rekensommetje van 1 en 2 en 3 ; en je komt uit bij je computer scannen met je up to date antivirus programma in veilige modus - krijg je het dan nog niet weg - zal je even met je harde schijf bij je buur of zow moetten langsgaan ... op voorwaarde dat die ook stap 1 en 3 heeft :)

het lijkt me nogal wiedes dat hij een virusscanner heeft hoe kan hij anders weten dat hij een virus heeft? Laat je scanner gelijk de hele pc scannen en dan ben je er ckr van dat alle virussen weg zijn.

1) Voer een update uit van je anti-virusprogramma.

2) Doe het volgende:

Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.

3) Start op in de Veilige Modus, hier lees je hoe je dat doet.

4) Doe nu in de Veilige Modus een volledige systeemscan met je anti-virusprogramma en laat na de scan alle gevonden infecties verwijderen / verplaatsen naar de quarantine.

Succes!:thumb:

En hier ook info over het virus.

Laatst bewerkt:
ik heb het geprobeert maar ik krijg het niet van mijn pc af.
ik heb nu mcafee maar ook in de veilige modus kan hij het er niet afhalen

Laatst bewerkt:
het word wel gevond door mcafee maar kan niet verwijdert worden ook niet in de veilige modus

het word wel gevond door mcafee maar kan niet verwijdert worden ook niet in de veilige modus

Waar wordt het virus gevonden?
Oftewel: wat is de locatie van het virus op de hardeschijf?

En hier staat ook nog informatie en instructies.

bedankt voor jullie tijd maar mijn neef heeft het al opgelost sorry voor de moeite

Oke, dan mag je nog wel de vraag rechtsonder op Vraag is opgelost zetten!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan