W32.Dumaru@mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
HELLUP
Ik krijg al weken een mailtje van Microsoft. En met mij ook 2 kennissen. Ik moet onmiddellijk bijgevoegde patch gebruiken. Natuurlijk snapten wij ook dat dit om een 'nepmailtje' ging en hebben geen van drieeen de patch geopend. Dit mailtje komt heel onregelmatig binnen. De ene dag komen er 3 mailtjes van deze aard en een andere dag weer 1. We hebben alledrie onze comp overhoop gegooid, online gescand, met Norton gescand en zelfs al de removal tool voor W32.Dumaru@mm (want dat is het virus dat verwijderd is door norton las ik vervolgens in een tekstbestandje) gebruikt. Nu staan wij drieen in ieder geval bij 1 iemand in een adresboek, maar ook in die comp is helemaal niets te vinden. We hebben wel alledrie een Tiscali account in Outlook Express. De vierde persoon heeft ook een Tiscali account, maar die krijgt geen mailtjes met bovengenoemde tekst.
Waarom blijven we die mailtjes krijgen en hoe komen we in hemelsnaam van die mailtjes af?
Groet..

Zolang degenen waar jullie ze van krijgen er niks aan doet en dit virus verwijderd blijf je hem krijgen. Alleen een ander E mail adres is dan een optie maar gaat erg ver.
Je kan Mailwasher instaleren en zo je mail op de server bekijken en de boel voordat je
het binnenhaalt "bouncen"
De afzender krijgt dan een mailtje dat je adres niet bestaat.

Bij degene waarvan wij dachten dat het kwam (dat is volgens ons de enige die ons alledrie in het adresboek heeft staan) is ook echt niets te vinden. Daar ben ik net geweest, maar heb echt helemaal niets kunnen vinden. Ikzelf heb al mailwasher, maar dan valt er niets te bounchen. Je krijgt dan een melding dat er geen smtp aan verbonden is. Ikzelf heb m dus wel op de blacklist gezet, maar ben er dus nog niet helemaal van af... Ik hoop dat er nog iemand andere suggesties heeft...
thanks alvast voor het meedenken.

kan op allerlei manieren. paar voorbeelden:

ik noem jullie even A, B en C. jullie staan alle drie in het adresboek van persoon D. stel dat die persoon D een leuk plaatje vindt en dat doorstuurt naar jullie alle 3 en ook naar een andere kennis van hem, persoon E. deze E heeft een virus. het virus op de pc van E krijgt nu dus 3 nieuwe email-adressen gepresenteerd.

het kan ook zijn dat persoon A een kennis heeft, F, die het virus heeft. A stuurt iets door naar B en C en F en weer haalt in dit geval F de adressen van A, B en C uit dat ene mailtje.

maar stel dat A een kennis F heeft en B een kennis G. die F en G besmetten mekaars pc, en vervolgens besmet F de pc van A en G de pc van B. A kijkt dan gek dat B tegelijkertijd hetzelfde virus heeft maar dat zowel hijzelf als B virusvrij is.

bij dit alles komt ook nog dat virussen in hun verspreidingsmechanisme vaak email-adressen eerst een paar generaties over laten slaan. een nieuw gevonden email-adres komt dan achteraan in een rijtje dat ie bijhoudt in z'n viruslichaam: first in, first out.

wat kun je doen. tja, gewoon je kennissen hún kennissen laten screenen dus

thanks...
jammer dat er zo weinig anders mogelijk is..
kan moeilijk alle kennisen van kennisen afgaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan