W32/Gaobot.worm.gen.u

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
W32/Gaobot.worm.gen.u

Een collega van mij heeft dit virus op haar computer, Iemand een suggestie hoe het te verwijderen?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

ZOek eens op de site www.symantec.com en zoek naar het virus. Hier worden vaak ook wel patches geplaatst die de virussen kunnen verwijderen.

Maar heeft je collega geen antivirus draaien dan?

Dit is het gaobot-verwijdertooltje van Symantec.

• Download het programma en sla het op naar een makkelijk terug te vinden locatie.
  • Beëindig alle andere open programma's.
  • Indien de pc als besturingssyteem Windows XP of Windows Me heeft, zet je Systeemherstel uit. Dit doe je alsvolgt:
    1. Ga naar start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> systeem.
    2. Ga naar het tabblad systeemherstel.
    3. Zet een vinkje voor systeemherstel uitschakelen en druk op ok.
      config-sysrestore_out.gif
  • Start het programma en laat het scannen.
    A. Als het iets vindt en alles succesvol verwijdert:
    • Herstart je de computer en doe je de scan opnieuw om te controleren of alles weg is.
    • Schakel daarna systeemherstel weer in door het vinkje weg te halen bij systeemherstel uitschakelen.
    B. Als het programma niets vindt:
    • Zet je systeemherstel weer aan door het vinkje weg te halen bij systeemherstel uitschakelen.
    • Meld het dan hier even.
    C. Als het programma het virus vindt maar deze niet volledig kan verwijderen:
    • Herstart de computer in veilige modus. Dit doe je als volgt:
      1. Ga naar start >> Uitvoeren...
      2. Typ msconfig in en druk op ok.
      3. Ga in het programma voor systeemconfiguratie naar het tabblad boot.ini.
      4. Zet een vinkje voor /SAFEBOOT en druk op ok.
        msconfig-safeboot_on.gif
    • Laat de computer herstarten. Deze zal nu opstarten in veilige modus.
    • Start het tooltje in veilige modus en laat het scannen. Nu is het hopelijk wel in staat om alles te verwijderen.
    • Ga nu het vinkje terug weghalen voor /SAFEBOOT en herstart de computer. Deze zal nu terug in gewone modus starten.

Heel erg bedankt voor de antwoorden. Ik zal het meteen doorgeven en laat nog wel wat weten als het haar gelukt is.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan