W32/Pate-B

Status
Niet open voor verdere reacties.

RODE DUIVEL

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2002
Hej

Mijn pc zit vol van de W32/Pate-Btjes.
Hoe kan ik deze het best herstellen?
Housecall heb ik al 4 keer geprobeerd maar het netwerk zou te druk zijn...
Weet iemand een goede manier?

tnx

Laatst bewerkt:
RODE DUIVEL,

Start op in de veilige modus door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc.
Ga dan naar start-uitvoeren-type regedit-ok.

En ga naar:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Markeer explorer en kijk aan de rechterkant. Daar zie je PINF staan. Verwijder PINF.
Sluit de registry editor en ga naar start-zoeken-bestanden of mappen en zoek in de gehele harde schijf naar een bestand dat PINF heet. Het kan een extensie hebben van EXE of van SCR. En verwijder ze en leeg je prullenbak daarna.

Zorg ervoor dat je een goede virus scanner je computer scand op virussen. Hier is een goede virus scanner:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

En herhaal desnoods nogmaals wat ik in het begin van mijn bericht heb geschreven na het scannen indien nodig.

McAfee of Symantec online scan gaf ook al aan waar ze waren maar ze zitten gewoon in elk .exe file van alle 4 van mn partities

Ik had onlangs ontdekt via Symantec online scan dat ik in mn c partitie(98) een paar van deze had
Heb ik een 'gekochte' norton internet security 2003 geinstalleerd, maar na de herstart kon norton niet scannen en gaf aan dat bijna elk file een pinf was :(
inclusief files die ik liever niet kwijt zou spelen....
Hij kan niet scannen omdat er een paar files niet aanwezig zouden zijn...

edit:
Ik heb een NIS 2002 die ik nog liggen had goed kunnen installeren en nu issie aan het scannen, laat ik hopen..

Laatst bewerkt:
Ok succes,

Ben je ook al naar HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer gegeaan en heb je pinf verwijderd van de registry?

Nu wel, wel niet in veilige modus

Norton geeft problemen
Ik heb er al pakken kunnen herstellen, maar soms gebeurt het dat hij gewoon stopt
Hij loopt niet vast of zo, maar het aantal scanned files gaat niet meer naar boven, locatie blijft hetzelfde
Windows gaat dan ook heeeeel traag, zelf als ik norton dan afsluit....
Als ik dan zoek waar hij zo stopte, en die map alleen scan dan gaat ie en als ik daarna stopt ie daar niet meer....
Is wel irri als ik de hele tijd moet stoppen, die map alleen scannen en opnieuw doen...

Laatst bewerkt:
RODE DUIVEL,

Scan met Norton in de veilige modus. Dan zal het zeker wel goed gaan.

Zorg er ook voor dat de "restore" of "system volume"mappen niet gescand worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan