W32 Sasser worm

• Onderwerp starter Onderwerp starter janky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Was vanmiddag bij vrienden die deze worm in de B variant 2x op de pc hadden.
Was net tussen de laatste 2 updates van Norton en nog niet geupate xp doorgeglipt waarschijnlijk.
Na de updates kwam Norton meteen met de melding dat hij ze had gevonden en zette ze in Quarantine.
Kan ik ze nu verder zonder problemen uit Quarantine verwijderen of moet ik eerst nog andere dingen verwijderen?
Heb daarna nog een keer gescand en toen gaf hij geen meldingen meer.

Bestanden in quarantine kun je verwijderen, wel is het soms verstandig even te noteren welke bestanden dat waren in het geval ze vervangen moeten worden door originele bestanden.

Kijk allereerst hier en lees de links die in dat topic staan: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161970

Symantec heeft al een verwijdertooltje voor Sasser geïntroduceerd, ook de Stinger van McAfee verwijdert dit virus inmiddels.

Verwijderen alleen is echter onvoldoende. Zonder het installeren van de noodzakelijke Windows Update komt het virus voor je het weet weer binnen, zeker als er geen firewall actief is.

Bedankt voor de adviezen, had de update van Windows er al op hoor maar wilde alleen zeker weten of ik ze uit quarantine van Norton kon verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan