W32.Serflog.C

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Een vriendje van mij heeft W32.Serflog.C op zijn computer staan (Dit weten we omdat het bestand wat daarna werd doorgestuurd, alleen bij W32.Serflog.C staat). Hij heeft al van alles geprobeert maar niks werkt. Toen het bestand werd geacepteerd via msn is het begonnen. Zijn anti-virus software werd uitgeschakeld (Norton) De rest van de beveiligings-programma's volgde. Hij kan nu bijna niks meer. Hij heeft gezocht naar het bestand svhost op zijn computer (dat wordt gekopiërt naar de C schijf), maar het is niet te vinden. Hij kan geen mapopties kiezen en dus ook niet voor ''verborgen bestanden weergeven'' kiezen. Wel kon hij met de zoekfunctie van Windows zoeken (ook naar verborgen bestanden), maar die vond ook niks.

Mijn vraag is: Hoe kan dat virus worden verwijderd?
Ik heb gezocht naar een verwijder tool maar die was (nog) niet te vinden.

Die is voor de A-variant en die kon hij niet openen toen ik hem via e-mail had gestuurd. Hij is hem net komen ophalen op een diskette, maar daar heb ik nog geen reactie op. Ik wacht daar nog op, maar die tools zijn meestal gemaakt voor een bepaalde variant.

Die verwijder-instructies heb ik hem gegeven, maar housecall heb ik hem nog niet aangeraden. Dat ga ik nu even doen.

Ik ben er vandaag zelf geweest en het is hopeloos. Gisteravond hebben ze die scan van housecall gedaan, maar die vond niks. Vandaag hebben we geprobeert via ''msconfig'' te zorgen dat het ''virus'' niet meer opstart, maar als de computer opnieuw werd opgestart, starte het virus ook weer vrolijk mee. Ik had gisteren verwijder-instructies gezocht maar daarin wordt onder andere gezegt start msdos op of er wordt aangeraden een virusscan te doen (Alleen sluiten alle programma's af als er iets mee gedaan kan worden om het virus te verwijderen. Ook IE als je naar iets zoekt over dat virus). Verder hebben we geprobeert om svhost.exe en csnss.exe te vinden, maar die konden we niet vinden. Het probleem daarbij is dat we niet naar mapopties kunnen. (staat niet meer bij extra en ook niet bij configuratiescherm>vormgeving en thema's. Het enige programma waar we iets mee kunnen en wat we hebben is Hijackthis. Ik ga zometeen een logje plaatsen en dan hopen dat daarmee het probleem opgelost kan worden.

Ik heb op dit mooment nog 1 vraag: Is er een manier om toch de verborgen bestanden weer te geven? (bijvoorbeeld via uitvoeren, want dat is 1 van de weinige programma's die nog werkt.)

EDIT: Het probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan