w32.serflog ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sixkill3r

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
hallo,
ik kreeg net een berichtje van msn, en ik ben zo dom om het te openen. Toen werd me computer geïnfecteerd met iets, ik denk dat het w32.serflog is. Want ik las er net iets over. Me msn start niet meer op, maar mijn virusscanner nog wel ( ik heb helaas een oude die ik niet meer updaten ).
en ik kan ctr-alt-delete wel doen, zonder dat er iets wegspringt.
Wat kan ik er aan doen?
Wat doet het virus?
en wat zijn de gevolgen?

alvast bedankt.

Niet zo slim om in deze tijd geen up to date virusscanner te hebben maar okay kan gebeuren.
Je kan een online scan doen hier;

http://housecall.trendmicro.com/

Je kan daarna of eerst AVG downloaden en updaten en deze in veilige modus laten scannen.
AVG is een prima gratis virusscanner...

http://housecall.trendmicro.com/

http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Je kan ook eerst een removaltool laten draaien maar zorg daarna dat je ook die online scan doet en AVG instaleert!!

Voor het W32.Serflog.A virus is er deze removaltool :
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSflog.exe

Laatst bewerkt:
ik heb nu de avast! en die scant nu. Ik las ergens iets over dat het virus naar andere mensen stuurd via msn? Ik weet niet of het waar is, maar als dat zo is dan moet ik ff wat rondmailen :shocked: weten jullie of dat klopt?

Ja, virussen kunnen zich verspreiden via MSN maar dan is er wel nog een '' actie '' nodig van de '' tegenpartij ''.

Doe eens het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

ik weet dus niet of het dat virus is, ik weet wel dat het .pif is, maar ik weet niet zeker of het w32.serflog is..

ik ga nu even dat bericht opzoeken en plaatsen..

Ja, je kan dus kijken of AVG Anti-Spyware het herkent, of handmatig je register in en daar het beestje een kop kleiner maken.

EDIT: Als je het niet zeker weet, kan je wel in het register kijken, en als de sleutels er niet zijn hoef je ook niks te doen.

Zijn de sleutels er inderdaad niet, kan je het proberen met AVG Anti-Spyware ( vorige posts ).

Laatst bewerkt:
Michael gooit altijd met AVG anti Spyware maar als het gewoon een virus is heb je genoeg aan een virusscanner en heeft AVG antispyware niet veel zin;) Kwaad kan het in ieder geval niet....

in me register kan ik niet, ik ben niet zo handig met me computertje :rolleyes:

ik doe nu dat avg-bericht...

@ Raymond, je hebt gelijk maar ik heb er 2 redenen voor:

1) Heel veel spyware maar ook virussen en trojans zijn te verwijderen met AVG Anti-Spyware.
De naam zou eigenlijk terug moeten naar hoe het vroeger heette: ewio anti-malware.

2) Kwaad kan het zeker niet nee, de kans is groot denk ik dat er nog wel meer zit op het systeem van sixkill3r

En anders kan je inderdaad een online scan doen bij Bitdefender of zoals aangegeven bij Housecall.

Laatst bewerkt:
ik ga even snel eten, en dan werken. als jullie nog iets te weten komen over het virus en hoe te verwijderen post het dan astublieft..

Nog iets????
Als het met bovenstaande niet lukt dan houd het op hoor:eek:

Heb je alle links wel gelezen en uitgevoerd??

Dus op dit moment een aantal mogelijkehden:

1)Online scan doen bij F-Secure, Bitdefender of Housecall.
Lukt 1 ervan niet, kan je een andere proberen.

2)AVG Anti-Spyware toch proberen, wie weet vist AVG hem eruit.

ik heb de online virus test gedaan via norton, en die vond 3 bestanden, een ervan was dus msn. En ik heb het gedelete en opnieuw geinstalleerd. En er was nog een bestand spyware, savenow ( van bearshare ) en een trojan horse in de cache. De cache kan ik toch verwijderen? ( ik ben niet zo heel erg goed met ICT ^^ )

Doe dit:

< Gemaakt door James007 >

A. Ruim overbodige bestanden op.<HR SIZE="1" NOSHADE>
  • Klik het "cleaner"-pictogram aan.
    CCleaner-cleaner_wind-appl.gif

• Klik op "analyseren", een lijst met te verwijderen bestanden verschijnt...
  • Klik daarna op "opschonen".

NOTE: Vink bij het schoonmaken niets extra aan in de lijst aan de linkerkant!
CCleaner-cleaner_ana-opsch.gif

B. Ruim het register op.<HR SIZE="1" NOSHADE>
  • Klik het "problemen"-pictogram aan.
    CCleaner-problemen.gif

• Klik op "scannen naar fouten" en daarna op "herstel geselecteerde fouten...".
    CCleaner-problemen_scan-herstel.gif

Daarna wordt gevraagd of je een .reg-bestand wil aanmaken om eventueel later de eerdere situatie te herstellen. Dit kan je doen. (Moest iets niet meer werken na het opschonen, dan kan je het reg-bestand terug toevoegen aan het register door er op te dubbelklikken en "ja" te antwoorden als de pc vraagt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Zo herstel je de eerdere situatie, moest dat nodig zijn.)
  • Klik vervolgens op "herstel alle geselecteerde fouten".

Dit ook: het overlapt elkaar een beetje maar:

Clean de Cache and Cookies in IE:

[*]Sluit Internet Explorer.

[*]Ga naar Configuratiescherm > Internet Opties > tab Algemeen

[*]Klik de Cookies verwijderen knop

[*]Klik op de Bestanden verwijderen knop ernaast

[*]Vink aan: Ook alle off line items verwijderen, klik OK

* Clean de Cache and Cookies in Firefox (In geval Firefox geïnstalleerd is):

[*]Ga naar Extra > Opties.

[*]Klik Privacy in het menu.

[*]Klik op de knop Wissen (Geschiedenis, Cookies, Cache).

[*]Klik OK om het venster opnieuw te sluiten.

* Clean andere Temporary files + Prullenbak

[*]Ga naar Start > Uitvoeren en typ: cleanmgr en klik ok.

[*]Laat het je systeem scannen op bestanden die moeten verwijderd worden

[*]Zorg er wel voor dat je daar enkel maar 'tijdelijke bestanden', 'tijdelijke internetbestanden' en 'prullenbak' staan aangevinkt.

[*]Klik daarna op OK.

EN: Ik raad je aan om Bearshare Lite te installeren. Bevat geen WhenU of andere rotzooi!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan