W3C/Doctype

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlijmenaartjee

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

via http://www.w3.org/ kan ik mijn webpagina's controleren op fouten. Na mijn CSS gecontroleerd te hebben, heb ik ook geprobeerd om mijn HTML-pagina's valid te maken (links op de pagina bij HTML Validator).

Nu stuit ik op heel veel fouten als <br /> en haakjes terwijl die gewoon goed staan. Ik heb hier en daar gelezen dat ik een Doctype-code bovenaan elke webpagina moet zetten. Ik heb die code erboven gezet, maar dan klopt mijn indeling (div) niet meer helemaal.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn site toch HTML-valid wordt maar zonder dat mijn website veranderd van uiterlijk?

Gr Robin

Welk doctype heb je nu gebruikt?

Kunnen we je site/pagina's ook online ergens bekijken?

De meeste fouten zijn stijl gerelateerd.

Je gebruikt nu bij <frame> een attribuut style, deze kun je beter in je CSS zetten en vervolgens via id of class aanroepen.

Daarnaast ben je verplicht om bij elke afbeelding een alt-attribuut te plaatsen. Hierin zet je een omschrijving van de afbeelding.

Ok dankjewel! Nu zit ik nog met 1 probleem, en dat is de naam van het frame.
Nu heb ik in de htmlcode <frame name="maincontent"> staan.
Dit is blijkbaar niet HTML-strict. Moet ik dit ook in de CSS zetten?
Zo ja, hoe dan?

Hmm dat ik dat niet eerder heb opgemerkt.

Frames worden niet ondersteunt in XHTML Strict, hiervoor zou je Transitional kunnen gebruiken :(

Doctype Transitional

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Misschien?

Misschien moet je is aan vinken: "Clean up Markup with HTML Tidy"

Clean up with HTML tidy (oid), heb ik aangevinkt maar ik merk geen verandering? Wat is de functie van die optie?

En ik kan geen 2 doctypes gebruiken, dus betekent dit dat ik, als ik een frame wil gebruiken, mijn website altijd niet-valid zal blijven? Met andere woorden, als ik mijn website HTML-strict wil houden, kan ik geen frames gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan